Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 7.2.2017
Fredag den 2. juni 2017 er der atter Rotary golf i Korsør, idet Korsør Nor Rotary Klub for fjerde år i træk er vært for det danske mesterskab i Rotary Golf. De tidligere mesterskaber er blevet rost fra alle sider, så Golf- og Eventudvalget glæder sig til at fortsætte succesen, og til at byde endnu flere rotarianere og ledsagere velkommen til Korsør.
02.06.2017. 08:00

Ligesom i de foregående år er det Korsør Golf Klubs bane og Comwell Korsør Golf og Spa Hotel, der atter bliver omdrejningspunktet for arrangementet. De mange spillere fra hele landet kunne sidste år glæde sig over den smukke bane, de flotte omgivelser og den efterfølgende middag, hvor der ud over præmieoverrækkelsen var underholdning med sange fra en række kendte musicals. Vi glæder os meget til at kunne byde alle golfglade rotarianere fra hele landet velkommen til et endnu et mesterskab. Et arrangement, hvor der i øvrigt sideløbende med det officielle mesterskab afvikles en ledsagerturnering, fremhæver David Drachmann-Sunne, der er formand for Golf- og Eventudvalget i Korsør Nor Rotary Klub.

Dette officielle Danmarksmesterskab er blevet en årlig tilbagevendende begivenhed. Rotary Danmark er ikke på nogen måde økonomisk involveret i mesterskaberne, men det er dejligt at turneringen igen i år kan defineres som et landsdækkende Rotary-arrangement.

Turneringen afvikles over 18 huller, hvor A-rækken spiller slagspil og B-rækken stableford. Den overordnede danske mester vil være A række spilleren med laveste bruttoscore. Derudover er det også muligt at vinde det danske mesterskaber for hold. Et hold består af 3 spillere fra samme klub. Det er naturligvis tilladt at stille med flere hold. Og så naturligvis ledsagerturnering. En 18 hullers stableford match på Korsør Golf Klubs smukke bane. Også en turnering som arrangørerne forventer sig meget af. Med gode overnatningstilbud på Comwell Korsør er der lagt op til en forlænget Golf weekend i Korsør.

I lighed med sidste år kæmpes der om de flotte DM pokaler, deltagelse i World Golfers landsfinale og mange andre rigtig fine præmier, der velvilligt er skænket af de trofaste sponsorer. Bl.a. et Invita- køkken til en værdi af kr. 250.000, som Hole in One præmie

Vi glæder os til at byde alle golfspillende rotarianere velkommen til Korsør.

Yderligere omkring arrangementet og mesterskabet kan ses på www.rotarygolf.dk, hvor også tilmelding kan finde sted.

Poul Møll