Videbæk Rotary donerer 10.000 kroner til værested

Indsendt af Ib Melsen den 20.1.2024

Videbæk Rotary Club har haft besøg fra Café Værestedet Montana i Skjern, der drives af KFUM's Sociale Arbejde.

Tanja Mogensen fra værestedet lagde vejen forbi Rotary Videbæks møde og fortalte med stort engagement og passion om det vigtige arbejde, som de 5 ansatte og de godt 30 frivillige gør hver dag.

Værestedet Montana er en del af KFUM's sociale arbejde, hvor mennesker i alle aldre, som befinder sig i en udsat eller sårbar livssituation, kan komme for at møde andre mennesker, få et måltid mad eller en kop kaffe.

- Vigtigst af alt er det stedet, hvor »Der sættes spor i hinandens hjerter« gennem anerkendelse, respekt, omsorg, tillid og ligeværdighed som nogle af de vigtigste nøgleord for værestedet, kunne Tanja Mogensen fortælle medlemmerne fra Videbæk Rotary Club.

Tanja Mogensen fortæller videre, at det, andre gør med deres familier, gør værestedet Montana med sine brugere.

Der er behov for dette sted, da der hver dag møder omkring 50-75 medborgere til det fællesskab og de relationer, der skabes på værestedet. Her er ingen registreringer, ventetider eller papirer, der skal udfyldes. Her er der plads til »at være«.