Indsendt af Jan Aagaard den 4.10.2022
Direktør Kent Madsen fortalte om de grundlæggende strategier omkring Silkeborg IF. Vigtigst er at økonomien er i orden, det har første prioritet. Efter at klubben for år tilbage var igennem en økonomisk hestekurs besluttede man, at det ville man aldrig være ude for igen, derfor er prioriteringen klar.
Fodboldmæssigt er vi inde i en succesrig perioden, kulmineret med bronzemedaljerne som nu gør at klubben at med i europæisk fodbold igen.
Et særdeles god foredrag af Kent Madsen der også fortalte om den optur der økonomisk er i år, efter salg af to spillere og en konvertering af lån i Papirfabrikken, som gør at man forventer et overskud i år på tæt ved 100 mio. kr., hvilket vil bringe egenkapitalen op på omkring 325 mio. kr.
Billedet viser klubbens rejse og udvikling igennem tiden.