Ry-borgere vandt Rotarys hovedgevinst 2021 - Peugeot 108 Prestige

Indsendt af Leif Fritsdal den 14.11.2021
Sikken en fødselsdagsgave, fortæller vinderen og tidligere isenkræmmer i Ry Jacob Meldgaard.
Champagnen var sat på køl og blev åbnet på Siimtoftens P-plads, da 4 af de store præmier blev overrakt til vinderne.

ÅRETS VINDERE AF ROTARYS SOMMERLOTTERI 2021
Det var glade vindere af Rotarys sommerlotteri, som mødte op på P-pladsen overfor Kvickly lørdag den 13. november, hvor medlemmer fra Ry Rotary klub have fundet champagneflaskerne frem for at fejre og overrække præmierne fra årets sommerlotteri 2021.

VINDERBILEN STEG YDERLIGERE 20.000 KR. UNDER KONKURRENCEN
Jakob og Karen Meldgaard, som mange måske kender fra deres tidligere isenkræmmerforretning i Ry havde investeret i 2 lodder. "Sikken en fødselsdagsgave" er Jakob Meldgaards glade kommentar, da han genser den flotte hvide Peugeot 108 Prestige. "Vi har godt nok en dejlig bil allerede. Men vi har besluttet, at hvis vi vandt året bil, så ville vi beholde den. Måske kan nogen i familien få glæde af den".

De helt store smil kommer frem hos Jakob og Karen Meldgaard, da de får overdraget nøglerne og kører hjem i Peugeoten. Formanden for Rotarys projektudvalg Ole Lucassen fortæller nemlig, at Peugeotforhandleren i Skanderborg netop har oplyst, at bilen siden Rotary købte den som hovedpræmie i foråret, er steget med ca. 20.000 kr. og nu har en værdi på 129.995 kr. Det er bestemt en pæn forrentning af præmien, inden man får den udleveret, er alle enige om.

FESTMIDDAG PÅ BADEHOTELLET KNUDHULE I RY
En lækker fredagsmiddag for 8 personer på Knudhule Badehotel finder også sin ejerkvinde. Det er Karen Lone Schultz, som er den heldige vinder og kan sætte kryds i kalenderen en fredag aften til en stor gastronomiske oplevelse på det lokale badehotel sammen med 7 gode venner.

Karen Lone fortæller, at hun inviterer sin flyttevenner til middag som tak for deres fantastiske hjælp. "Jeg flyttede til Ry for ca. 3 måneder siden fra Juelsminde. Ry er en skøn by og da jeg så, at det var muligt at støtte nogle gode ting i Ry købte jeg selvfølgelig en lodseddel på nettet" fortæller den nye Ry-borger og glæder sig til besøget på Knudhule Badehotel sammen med vennerne, hvor en skøn fredag aften venter med en budget på 8.000 kr.

SHOP AMOK I KVICKLY
Chefen for kassen i Kvickly i Ry Marian Nielsen havde lige nogle ledige minutter og det var Rikke Rasmussen fra Laven glad for. Rikke vandt Kvicklys præmie, hvor hun får lov til at muntre sig på alle hylder og købe varer for ikke mindre end 6.000 kr. før hun skal have dankortet frem. "Glæden var stor, da kæresten, hunden og jeg sad hjemme i Laven og tjekkede op på Rotarys hjemmeside", fortæller Rikke. "Vi handler oftest i Kvickly, så nu bliver der helt sikkert råd til en ekstra julegave - måske til hunden eller kæresten"

PRÆMIE SOM JULEGAVE MED SVED PÅ PANDEN
Vinderen af 2 x årskort til Fit & Sund i Ry blev Mona Juul. Gavekortet blev overrakt af den daglige leder i Ry Janne Eskildsen. Mona, som til daglig allerede motionerer sammen med andre seniorer i centret glæder sig til, at hun nu har årets julegave klar til sin søn og svigerdatter" Mon ikke vi kan bevare det som en hemmelighed mellem os indtil den 24. december, siger Mona fra Ry med et glimt i øjet til avisens udsendte.

Ole Lucassen fra Ry Rotary fortæller, at enkelte præmier stadig mangler at blive indløst og det skal ske inden deadline, som beskrevet på lodsedlens bagside.

Presse og fotos: Leif Fritsdal, Ry Rotary
Ry 14. nov. 2021 Uddrag fra udsendt presseomtale.