Rotary-koncert til fordel for ukrainske børn

Indsendt af Torben Folmer Bech den 27.9.2022
.
Annette Heick og Randers Kammerorkester medvirker den 12. oktober på Værket.

Knud Mogensen, knud (at) amtsavisen.dk

Når alle Rotary-klubberne i Randers holder velgørenhedskoncert onsdag aften 12. oktober under medvirken af Annette Heick og Randers Kammerorkester under ledelse af David Riddell, vil overskuddet gå til ukrainske
børnefamilier i Randers.
Der er omkring 300 ukrainske børnefamilier i Randers, der som flygtninge fra krigen i deres hjemland har behov for hjælp til at få en bedre hverdag.
Koncerten foregår på Værket, og omkostningerne er på forhånd sat kraftigt ned. Således spiller Randers Kammerorkester denne aften uden beregning, og Annette Heick synger for et stærkt reduceret honorar.
Dertil kommer et tilskud fra Rotary-klubberne på 50.000 kroner.
Af en information fra Rotary fremgår desuden, at alle kan bidrage til et godt økonomisk resultat ved at købe et
sponsorat til 1000 kroner. For det beløb får man to billetter til koncerten og to drinks i pausen. Ønsker man at købe et sådant sponsorat, kan man henvende sig til Randers Kammerorkester, der så formidler kontakt til Rotary.
Billetsalget er i gang og foregår fra Værkets billetsalg.
Prisen er 175 kroner, og koncerten finder sted i koncertsalen.
Enhver kan købe billet. Et sponsorat er således ingen betingelse.
En unik koncert Velgørenhedskoncerten bliver en unik oplevelse, idet en række kendte sange bliver sunget af Annette Heick i fantasifulde og flotte arrangementer, akkompagneret af stort ensemble, lover Randers Kammerorkester dirigent, David Riddell.
- Annette Heick synger en stor buket af sange fra et repertoire, der rækker fra den bedste popmusik til kendte
og elskede musicalnumre, siger David Riddell.
Koncerten begynder klokken 19.30.