Indsendt af Kirsten Høgfeldt den 13.10.2016
Rotaryklub kontakt ordningen er en ordning der gælder for forskere og phdstuderende på Danmarks Tekniske Universitet i Lundtofte.

Forskere og phdstuderende kan ved forsker-/studieophold i verden få kontakt og relation til en stedlig Rotaryklub med sigte på at styrke deres sociale- og opholdsforhold på det aktuelle sted.

Rotary er et lokalt og internationalt netværk med spændende muligheder for aktive erhvervsfolk og selvstændige, der ønsker at være en del af verdens største netværk beskæftiget med humanitære aktiviteter, ungdomsudveksling, erhvervsforhold og internationale relationer. Rotary består af engagerede og motiverede mænd og kvinder, der sætter høje etiske standarder som mål (læs mere om Rotary på www.rotary.dk og www.rotary.org).

For at kunne få lejlighed til at anvende ordningen skal der udfyldes et eksemplar af en formular (klik her for at downloade den). Formularen skal sendes til Dyrehaven Rotary Klub v./ Kirsten Høgfeldt, J. E. Pitznersvej 42, 2830 Herlev, telefon 20 52 55 11, e-mail rotary.kirsten (at) gmail.com.

Dyrehaven Rotary Klub vil så vurdere, om ansøger kan få mulighed for at anvende Rotaryklub kontaktordningen.

Dyrehaven Rotary Klub vil kontakte en Rotary klub i det aktuelle land og by og spørge ind til, om den aktuelle klub er indstillet på at få tilknyttet en kontaktperson fra Danmarks Tekniske Universitet. Det er denne klubs helt eget valg, om de vil sige ja til at have en kontaktperson i deres klub.

Ansøger vil blive bedt om at deltage i mindst 3 af Dyrehaven Rotary Klubs møder, for derved at få et passende indblik i hvad Rotary står for og hvorledes klubmøder gennemføres. Et besøg klubben koster 175,00 pr. gang, dette dækker et måltid mad, 1 øl/vand eller vin og kaffe. Et klubmøde varer 1 ½ timer.

Skulle ansøger ønske at forbedre sine muligheder for at være knyttet til Rotary i det aktuelle land og by, kan det anbefales at ansøge om optagelse af medlemskab i Dyrehaven Rotary Klub. Derved vil ansøger på egen hånd være berettiget til at henvende sig til alle Rotary klubber i hele verden, og deltage i deres møder og blive en del af det lokale netværk.

Kirsten Høgfeldt
Formand for Rotary klub kontakt ordningsudvalget
Dyrehaven Rotary Klub