Rotary/InnerWheel indsamlede over kr. 100.000,00 til ”Stafet for Livet” 2022 i Haderslev

Indsendt af Henrik Rønnest den 15.11.2022
Den traditionsrige ”Stafet for Livet” blev afholdt den 10. september 2022 i Damparken i Haderslev. I stafet-døgnet deltog over 4.000 fightere og andre i endnu et begivenhedsrigt arrangement præget af stærke følelser i den 10. ”Stafet for Livet” i Haderslev.
Christiansfeld Rotary Klub, Haderslev Rotary Klub. Haderslev Hertug Hans Rotary Klub og Vojens Rotary Klub deltog aktivt i et fællesarrangement sammen med InnerWheel klubberne i Christiansfeld og Haderslev.
Et nedsat team mellem Rotary og InnerWheel klubberne har gennem de sidste par år arbejdet for at gøre stafetten til en stærkere social begivenhed med samvær og hygge i Rotary teltet i Damparken i Haderslev.
I alt lykkedes det både via sponsorerede løbe- og gå-runder og ligeledes fælles spisning m.m. at indsamle kr. 100.830,00.
På vegne af teamet bag fællesarrangementet udtaler holdkaptajn Anne Sophie Brodersen:
” Vi er både ydmyge og stolte over at have indsamlet det største beløb nogensinde i stafettens 10-årige historie og takker både rotarianere/wheelere i klubberne og andre sponsorer for at nå dette fornemme resultat.”
Det indsamlede beløb af Rotary- og InnerWheel klubberne går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse og ny forskning og behandling af kræft sammen med andre beløb fra øvrige deltagende foreninger, virksomheder og enkeltpersoner i ”Stafet for Livet” 2022 i Haderslev.