Indsendt af Jørgen P. Jensen den 15.6.2023
Præsidentskifte på Hey Ida og uddeling af 2 Poul Harris Fellow Awards

14. juni holdt klubben sidste møde inden sommerferien og kæden blev givet videre til Grethe Christiansen som skal være præsident i 2023-2024. De nye udvalg er også på plads, selvom der er en del gengangere. Bestyrelse og udvalgsformænd (M/K) ses nedenfor.

POST

Lars Fynbo

Festudvalg

Birthe Kroll

Præsidenten for 2022-2023 berettede om året der gik og takkede bestyrelse og udvalg for deres indsats i årets løb. Klubbens velgørende aktiviteter har været mange: 2 store donationer til End Polio Now, julegaver til børn på Amager og julefest for ukrainske flygtninge, donation til Shelterbox, til jordskælvsofre, til Indiske skolebørn og til danske julemærkehjem. Pengene er kommet ind via donationer fra virksomheder i forbindelse med et arrangement ”Walk for Polio” og via deltagelse ved Ønsketræet i Amagercentret samt en kirkekoncert. Endvidere har det ugentlige vinlotteri også bidraget til klubbens ”kasse” til velgørende formål.

I årets løb har klubben fået et nyt medlem, Kamal Grossard-Amin, men samtidig mistet 2, Inga Madsen og Niels Lindhardt. Og pr. 1. juli forlader også Marie Svane klubben, hvilket bringer klubben ned på 23 medlemmer. Men det nye medlemsudvalg overdrages en liste med mulige nye medlemmer, så forhåbentlig vokser klubben igen efter sommerferien.

34 møder er det blevet til i det forgangne år. Der har været foredrag, diskussioner om mål og midler, kamin møde, julehygge, charter fest og årets sidste med kædeoverrækkelsen.

På dette sidste møde i Rotary året 2022-2023 blev Erik Rode hædret med en Poul Harris Fellowship. Erik har været medlem i over 30 år og særdeles aktiv på forskellige poster i klubben.

Desuden blev Christina Lyng hædret med en Poul Harris Fellow for sin indsats i klubben.

Hen over sommeren holdes der et par skjorteærme møder og så starter sæsonen igen den 23. august med den traditionelle aften i Grønnegårds teateret.

GOD SOMMERFERIE.