Indsendt af Bo Eriksson den 4.9.2023
Past District Governor Vijay Patel fortalte, hvordan han havde brugt Rotary i forbindelse med etableringen af sin virksomhed

I torsdags havde vi besøg af PDG Vijay Patel fra Rotaryklubben Homeland Hempstead i UK. Vijay var distriktsguvernør i 2020-21, og hans besøg indebar, at vi denne aften havde en del gæster fra andre klubber blandt andre nogle danske tidligere distriktsguvernører, som havde mødt Vijay i medfør af arbejdet for Rotary. Flere af dem havde været guvernører samtidig med Vijay.

Vijay er født i Indien, er vokset op i Kenya og bor i dag i England.

Vijay fortalte om, hvordan han havde brugt Rotary i forbindelse med etableringen af sin virksomhed. Virksomheden producerer og eksporterer fødebadekar, og navnlig i forbindelse med eksporten havde han rakt ud til Rotarymedlemmer i andre lande og via dem fået etableret de nødvendige kontakter. Fordi de var rotarianere, havde han tillid til dem, og han er aldrig blevet skuffet.

I dag bevæger han sig ind i EU via Rotterdam, da Brexit har gjort det meget vanskeligt for virksomheder i England.

Han opfordrede til at snakke sammen, at række ud og besøge andre klubber – både hjemme og i andre lande og til at deltage i konventions. Det giver gode netværk.

Spændende aften med en personlig historie

2023-09-05 Anna Marie Illum og Bo Eriksson