Projekt udlandskere - Åbent Hus i e-klubben frem til juli 2022

Indsendt af Anonym (ikke efterprøvet) den 20.2.2022
Rotary E-Club One of Denmark holder 'Åbent Hus' specielt for udlandsdanskere frem til udgangen af rotaryåret 2021-22. Interesserede får tilkendt et gæstemedlemskab, der jo er gratis, men uden indflydelse på klubbens virke.

Sådan begyndte projektet:

Projektudvalgets formand søgte og fik medlemskab af godt 25 facebooksider a la 'Danskere i ....' rundt om i verden i efteråret 2021 og fik derefter lov til at slå en invitation til udlandsdanskere op om gæstemedlemskab i Rotary E-Club One of Danmark. Det gav umiddelbart 15-16 interessetilkendegivelser.

Siden har foreløbig seks-syv af disse ladet sig registrere officielt som gæstemedlem, dvs. med navn etc. på medlemsregistret på rotary.dk. De første tre blev optaget på klubmødet den 8. februar af klubpræsident Jeppe Carstensen. Og med udgangen af februar 2022 vil vi have fået fire-fem nye medlemmer.

I to omgange, på særmøder i november 2021 og januar 2022, inviterede vi de udlandsdanske gæstemedlemmer til introduktionsmøder om, hvad Rotary er for en størrelse. I november havde vi vores egen distriktstræner, Philip Green, Næstved Østre Rk, på det digitale podie; i januar var det PDG Jens Erik Rasmussen fra Vallensbæk Rk i Distrikt 1470. Jens Erik er jo en slags fadder til ideen om at få e-klubber til Danmark.

Her er mailen, som vi fik optaget på diverse facebooksider for danskere rundt om i verden:

OPSLAG – OPSLAG – OPSLAG - OPSLAG

Kære læser af dette opslag:
.
Har du lyst til at deltage i et dansk møde et par gange om måneden i Cyberspace – uanset, hvor i verden du befinder dig? Du kan være med, når bare du har adgang til en computer, tablet eller smartphone, der kan komme på internet.

Måske er du udstationeret; måske bor du fast i et fremmed land; måske er du flyttet til udlandet med en udenlandsk ægtefælle; måske studerer du i udlandet; måske er du kvinde; måske er du mand (og det er i øvrigt din helt private sag).

Rotary E-Club One of Denmark – den eneste fuldt virtuelle Rotary-klub i Danmark – har frem til den 1. juli 2022 åbent hus for dansktalende gæstemedlemmer i aldersgruppen 18 år og opefter fra alle dele af verden uden for selve Danmark. Der er ikke noget kontingent som gæstemedlem.

E-klubben mødes kl. 19:30-20:30(+) CET, altså dansk tid, på zoomadressen https://us02web.zoom.us
.
- Set fra udlandet er der ingen anden dansk organisation, som giver mulighed for virtuelle møder et par gange om måneden med interessante foredragsholdere, om nyt i Danmark og om, hvad der berører Danmark internationalt, siger et dansk gæstemedlem bosiddende i USA.

Rotary er en verdensomspændende organisation med 1,2 millioner medlemmer fra mere end 200 lande og geografiske områder fordelt på 35.000 klubber, der udfører velgørende og humanitært arbejde over hele verden. Dette netværk af klubber danner Rotary International. Vi kendes også som et netværk med rødder i erhvervslivet.

Er du blevet interesseret i at prøve at deltage i de digitale møder hos Rotary E-Club One of Denmark? Send en tilkendegivelse til klubpræsident Jeppe Carstensen på e-mail-adressen jca@simac.dk eller giv mig et ring på +45 72 21 56 50, og du vil høre fra os.

Jeppe Carstensen
Efteruddannelses- og Kursuschef