Præsidentskifte i Ry Rotary klub 1. juli 2022

Indsendt af Leif Fritsdal den 3.8.2022
Ry Rotary skifter hvert år præsident og dermed ledelse af klubben.
Det samme sker også i de mange tusinder af klubber verden over.

Ny præsident i Ry Rotary Klub.

I Ry er det Ole Bech Jensen, som sender stafetten videre fra 1. juli 2022 til 30.juni 2023 til Per Rix Rasmussen, som fortæller, at klubben vil fortsætte med at understøtte det internationale samarbejde med udveksling af unge. Som noget nyt ønsker den kommende præsident at arbejde for en ungdomscamp i Ry-området i 2023.

Via det årlige sommer-billotteri, som i år afvikles for 13. gang ønsker vi med overskuddet herfra at støtte internationale projekter, fortæller den kommende præsident i Ry. Men vi ønsker også i særlig grad at støtte initiativer for foreninger i Ry-området, der medvirker til at give et godt og sammenhængende lokalsamfund.

Den kommende præsident som tager over på klubmødet onsdag den 10. august, er 66 år og har mere end 35 års virke som rådgivende ingeniør i Rambøll, og nu med egen projekt- og investeringsvirksomhed. Per Rix Rasmussen bor i Laven og er fritidskvægavler med skotsk højlandskvæg.