Præsident Peter Andersen og tiltrædelsestalen for 2023/24

Indsendt af Peter Andersen den 5.7.2023
Det bliver et ligeså spændende program for næste år.

Fra Peter Andersen´s tiltrædelsestale kan fremhæves nedenstående med hans egne ord.
Hele tiltrædelsestalen er rundsendt, hvor også udvalgene er anført.

Vores TEMA er STOLTHED som vil synliggøre forskellige værdier, både på hvordan vi ser os selv, hvordan vi ser andre og det der ligger omkring os. Jeg håber vi kommer til at lære noget og at vi kommer til at se nogle værdier, som vi måske ikke så så tydelig før en større bevidsthed om livets værdier og prioriteringer set fra forskellig synsvinkel.

Jeg får lyst til at nævne 3 sætninger som jeg håber vil være nogle af de ting som vi vil få med os gennem året

1. Værdsatte værdier
2. Fokus og prioriteter
3. Glæde og smil

3 sætninger som jeg håber vi i løbet af året vil kunne reflektere over og blive klogere på, men også blive mere bevidst omkring og spørge os selv ER JEG STOLT, i det jeg ser hos mig selv og andre.

For mig betyder STOLTHED noget helt særligt, fordi jeg synes, at det skaber værdi og bekræfter mig i mine gene værdier, oplevelser og prioriteter. Det gør mig glad, giver mig smil og en positiv tilgang

Udover temaet håber jeg, at vi kommer til at sætte os nogle mål som sætter SØRK eller ROTARY mere på verdenskortet og jeg har 3 helt konkrete ønsker:

1. Jeg kunne godt tænke mig, at flere ser hvad ROTARY er og kan
2. Jeg kunne godt tænke mig, at vi kunne finde nogle nye måder på hvordan vi kan samle penge ind til
vore projekter
3. Jeg kunne godt tænke mig, at vi bliver flere kvinder i vores klub

Afslutningsvist skal også fremhæves, at Thomas Feder indtræder som ny Præsident Elect.
Tillykke til dig Thomas.