Nikoline skal et år til Aspen, Colorado

Indsendt af Kirsten Høgfeldt den 25.4.2017
Nikoline Byrial Hansen skal på et års ungdomsudveksling i Aspen, Colorado, USA. Nikoline bliver 16 til august og er blevet stærkt inspireret af sin storebror, som også har været på udvekslingsophold. Oliver Byrial var i Taos, New Mexico, USA fra august 2015 til juli 2016. Og nu har lillesøster altså besluttet sig for et år i Aspen. Nikoline rejser til august og kommer hjem igen i juli næste år.

Nikoline er udsendt af Dyrehaven Rotary Klub og var derfor med til klubmødet den 20. april for at fortælle om sine forventninger til opholdet. Det var spændende for os medlemmer at lytte til et meget entusiastisk ungt menneske, der vil noget med sit liv.

Nikoline har 3 søskende, forældre og papforældre. Adressen er Holte og Nikoline går på Vangeboskolen, Hun betegner sig selv som værende god til børn, venskaber og tennis. Andre siger om hende, at hun er åben, lattermild, imødekommende, charmerende, sjov, pæn, omsorgsfuld, energisk, nem at snakke med, kreativ og positiv. En god ballast at have i rygsækken, når man rejser ud i den store verden.

Efter at Nicoline havde præsenteret sig selv, sin familie og sine venner, fortsatte hun med en quiz, som nok fik nogen af os til at tænke på, at det var da vist mange år siden vi havde gået i skole og lært noget om geografi. Vi blev udfordret af spørgsmål som

• Hvor mange mennesker bor der i Colorado?
  • Hvad hedder hovedstaden i Colorado?
  • Er Colorado den 5., 7. eller 8. største stat i USA?
  • Hvor mange stater grænser Colorado op til?
  • Hvilket nummer blev staten Colorado optaget som?
  • Hvad er det højeste punkt i staten?
  • Hvilken bjergkæde løber gennem Colorado?
  • Hvilke to store floder løber gennem Colorado?
  • Hvad er Colorados kælenavn?
  • Hvad er tidsforskellen fra Danmark til Colorado?
  • Tilbage i november hvor det amerikanske valg foregik, hvad stemte Colorado?
  • Hvilken kendt skuespiller kommer fra Colorado?
  • Hvad hedder det amerikanske fodboldhold fra Colorado der i 2016 vandt SuperBowl?
  • Hvor mange mennesker bor der i Aspen?

Svarene kan læses i den vedhæftede præsentation.

Nikoline fortalte dernæst lidt om Aspen - også kaldet "De rige menneskers legeplads". Byen med 6.000 faste indbyggere er et kendt skisportssted og i sæsonen kan der bo op til 25.000 i byen. Nikoline skal gå på Aspen High School. Hendes forventninger til året er at lære et nyt land at kende, at få venner verden over, at blive flydende i amerikansk, at opleve nye kulturer, at udvikle sin selvstændighed og at blive mere moden.

Og så er der masser af sport, der skal dyrkes f.eks. vil hun se en kamp med Broncos, på en river raft tur, løbe på ski i Aspen, besøge Red Rocks og meget mere.

Nikoline er i kontakt med den lokale Rotary klub i Aspen, som vil være hendes værtsklub derovre. Værtsfamilierne er ikke helt på plads endnu, så det vil hun ikke fortælle om nu, men det hører vi nok.

Alle os i klubben ønsker Nikoline et dejligt år i USA. Vi ser frem til at få din opfølgning på opholdet.

Se Nikolines præsentation her...

Følg Nikoline på hendes Facebookside