Marie skal på udveksling til Georgia i USA

Indsendt af Bo Eriksson den 20.5.2024
Rotary i staten Georgia i USA arrangerer ungdomsudveksling ved hvert år at uddele ca. 45 scholarships/stipendier til 1 års studier på et universitet eller college i Georgia.

Formålet med programmet, der startede i 1946, er at bringe nationer sammen for at sikre fred i verden. Ved at invitere unge i alderen 17-24 år fra hele verden til at studere et år i Georgia og lade dem knytte venskaber på tværs af kulturer og nationer, dannes fællesskaber og international forståelse for resten af livet.

Marie Sloth-Egholm har søgt gennem Horsens Vitus Bering Rotary Klub og er blevet udvalgt i hård konkurrence med andre danske ansøgere.

Omkring 4. august 2024 stiger Marie på en flyver til Atlanta Georgia for at møde sin lokale værtsfamilie og flytte ind på Kennesaw State University som er beliggende ca. 25 km nordvest for Atlanta, hvor hun sammen med omkring 40.000 andre studerende skal tilbringe en stor del af det kommende skoleår.

Det bliver spændende at følge med i Maries oplevelser.