HVERVEKAMPAGNEN ÅBENT HUS FOR UDLANDSDANSKERE FREM TIL JULI 2023

Indsendt af Haagen Peder Cumlet den 10.2.2023
Rotary E-Club One of Denmark holder i første halvdel af kalenderåret 2023 Åbent Hus for udlandsdanskere. Det sker med invitationer posteret på facebookgrupper a la ’Dansker i…..’.

Det er anden gang, e-klubben arrangerer den form for digital hvervekampagne. Ved premieren sidste år fik vi fire nye medlemmer, bosiddende i Tyskland, Holland, Luxembourg og Schweiz. Det var ud af 15-16 interessetilkendegivelser så langt væk fra som USA og Afrika.

I år er der rundsendt invitationer, underskrevet af formanden for klubbens medlemsudvalg, Raino Kristian Hansen, til over 60 facebookgrupper for danskere i udlandet. Raino var selv en af de nye udlandsdanskere sidste år, men havde allerede erfaring fra en almindelig Rotaryklub i Danmark inden flytningen til udlandet.

Med sidste års hvervekampagne blandt udlandsdanskere nåede e-klubbens medlemstal op i nærheden af de 20.

Åbent Hus-kampagnen 2023 løber frem til juli og ventes at bidrage med en lignende vækst.

Det er så samtidig med, at vi har kunnet byde den vestdanske e-satellitklub velkommen i cyberspace. Satellitklubben i Vestdanmark har sit udgangspunkt i Aarhus og holdt sit første møde i begyndelsen af februar.

Invitationen til Åbent Hus for udlandsdanskere 2023