Indsendt af Vagn Soelberg den 19.6.2022
Klubbens medlemmer var på besøg hos Dynaudio i Skanderborg

De tilmeldte medlemmer fik en spændende indføring i Dynaudio’s historie fra starten med niche nørderi til nytiden hvor Dynaudios autentiske lyd er at finde ikke bare i flere bilmærkers topmodeller, men også hos nogen af verdens mest berømte studier.

Vi blev herefter vist rundt på fabrikken, hvor der er en nultolerance for selv de mindste fejl i de enkelte højttalerdele. Flere steder fik vi lov at snuse til hemmeligheder for næste generation af lyd som måtte vi ikke fotografere.

Besøget endte i Dynaudio’s lydrum hvor vi selv fik lyd (ikke syn) for sagen og blandt andet hørte det oprindelige masterbånd fra 1930’erne med Nat King Cole og det var imponerende hvor naturtro lyden var.

Dynaudio har helt sikkert lyden til de krævende øre - også selvom man ikke har lyst til at åbne det helt store pengepung.