Indsendt af Bo Eriksson den 21.6.2022
Sekretærens sidste referat

Efter velkomsten blev der budt velkommen til Conny Ovesen som nyt medlem af vores klub. Conny har været medlem i mange år i Irland, men er nu vendt hjem til Danmark.

Derefter blev der overrakt nåle til Mogens Svenning og Niels Chr. Leth. Bestyrelsen har truffet beslutning om, at der uddeles jubilæumsnåle ved 25 års medlemsskab, og for både Mogens og Niels Chr. vedkommende var der tale om en opfølgning, da det er flere år siden, at de har passeret dette tal.

Derefter fulgte præsidentens beretning, hvor Flemming fulgte op på de målsætninger han havde haft for sin præsidentperiode. Her fremhævede han bl.a. Bo´s indsats i forhold til klubbens synlighed både på Facebook og på Instagram. Niels Chr. redegjorde for indsatsen i foundationsudvalget, herunder både kunstmessen og foredraget af Uffe Dresden, og der blev også fortalt om nogle af de udfordringer, der lige nu er i forhold til at opnå fælles fodslag.

Marius fortalte om det kommende års udveksling, hvor Josefine Milner skal til Canada, og hvor vi får en pige fra Chile til Danmark. Hun starter hos Allan og Susanne, og alle familier er på plads. Klubmedlemmerne vil blive inddraget, som vi plejer.

Flemming gennemgik årets program, og takkede bestyrelse og udvalg for godt arbejde. Fleming mindede også om, at der skal en god beskrivelse med til de enkelte møder - en overskrift er for lidt.

Regnskab og budget er udsat til august.

Derefter blev præsidentværdigheden givet videre til Birgit, som startede med at præsentere bestyrelse og udvalg. Visionen for det kommende år er fortsat fastholdelse og rekruttering, og her fremhævede Birgit, at det er vigtigt at tage godt imod nye med walk and talk og mentorordning. Brandingsstrategien fortsætter og her ville det være fint med brev fra udvekslingsstudenten, som kan bruges i strategien.

I forhold til mødevirksomheden vil Birgit gerne ind i mellem ændre på mødestrukturen, og hun foreslog at vi inviterede tidligere oplægsholdere til nogen af vores møder.

Derefter gennemgik Birgit næste halve års program, som stort set er på plads.

Birgit sluttede med at ønske os alle en god sommer!