Indsendt af Peter Eigenbroth den 9.9.2022
Han Herred Rotary Klub har fejret 60 års jubilæum, blandt andet med besøg af 50 rotarianere fra venskabsklubberne Hjo i Sverige og Stokke i Norge.

Jubilæet blev markeret ved, at der blev plantet et egetræ på Kirkepladsen i Fjerritslev, med efterfølgende reception i Kirkecentret. Her var der taler og gode hilsener fra klubbens præsident, Klavs Poulsen, og fra borgmester Mogens C. Gade, der udtrykte respekt for de mange gode projekter, som klubbens har gennemført i de 60 år. Allerede i 1963 oprettede klubben en fritidsklub i Fjerritslev, og i 1969 opfordrede kommunen klubben til at starte en børnehave. Et af klubbens største projekter var støtte til polske landmænd i 1990, ligesom store vandprojekter i Burundi har tegnet den aktive klub.

Ved receptionen var der endvidere taler fra Rotarydistriktets guvernør Jes Berg Gertsen og fra de to venskabsklubber, ligesom præsident Jens Schulz fra Løgstør Rotary Klub, som i sin tid var med til at stifte klubben i Fjerritslev, lykønskede jubilaren. Begge venskabsklubber fremhævede de gode forbindelser, der blev startet helt tilbage i 1976.

I forbindelse med jubilæet var der arrangeret et omfattende program for gæsterne fra Norge og Sverige, der blandt andet prøvede kræfter med fodboldgolf, og som lørdag kunne beundre renoveringen af Fjerritslev Bryggerimuseum.

I anledning af jubilæet har klubben udgivet et jubilæumsskrift, der med en gennemgående humor fortæller lidt om klublivet gennem de 60 år. Her berettes både om klubbens projekter, venskabsarrangementer og om klubbens dagligliv med bl.a. foredrag og virksomhedsbesøg.