Artikel fra Thisted Dagblad den 12. september 2016

Indsendt af Jens Erik Hald den 12.9.2016

Flagstang til børn

HANSTHOLM: Hanstholm Rotaryklub har netop afsluttet sit jubilæumsprojekt til fordel for Asylcenter Hanstholm.

Af Anna Bech Sørensen, anna.bech.sorensen (at) nordjyske.dk

Torsdag 1. september gik Dannebrog til tops på en nyopsat flagstang ved Hanstholm Asylcenters børnehave. Det markerede afslutningen på et projekt, der var sat i gang i anledning af Hanstholm Rotaryklubs 50 års Charterjubilæum 23. marts i år.

Formået med projektet var at støtte Asylcenter Hanstholm med ting, som de ikke havde i forvejen. Tingene skulle give mulighed for nye aktiviteter og større trivsel.

Projektet har blandt andet givet et bordtennisbord til asylcenteret, legeredskaber og en flagstang til asylcenterets børnehave på Fyrvej.

Om formiddagen 1. september blev flagstangen så rejst og indviet i fællesskab af børn, medarbejdere i børnehaven og medlemmer af Hanstholm Rotaryklub.

Finansieringen af projektet er kommet fra forskellige sider. Grundbeløbet kom fra en del af overskuddet fra koncerten ”Flygtningestemmer” i Europahallen i Aalborg i februar.

Koncerten var arrangeret i samarbejde mellem Folkekirkens Asylsamarbejde, Dansk Røde Kors og Rotary Danmark.

Derudover har pengegaver fra Hanherred Rotaryklub, Thisted Rotaryklub og Sydthy Rotaryklub til Hanstholm Rotaryklub i anledningen af jubilæet støttet projektet. Endelig har Hanstholm Rotaryklubs Fond fordoblet beløbet