Indsendt af Leif Fritsdal den 23.11.2017
Distriktets Foundation udvalg har på sit møde den 16 november gennemgået og udvalgt årets Distrikt Grant. Pengene er næsten brugt, fortæller formanden for udvalget Torben Andreasen

Årets Distrikt Grant bevillinger

Ansøgning om Distrikt Grant (DG) skal i. flg. TRF reglerne ske en gang i løbet af hvert Rotary år.

I D 1450 har vi besluttet, at ansøgninger skal være indsendt til Distriktets Foundation Udvalg senest 15. november, så vi straks derefter kan fremsende en samlet ansøgning til TRF.

Ved ansøgningsfristens udløb havde vi modtaget 10 ansøgninger.

Tak for det, det er rigtig dejligt, at så mange klubber har taget handsken op og formuleret nogle gode projekter til gavn for modtagerne i både udland og herhjemme.

16. november var Distriktets Foundation udvalg samlet til det årlige bevillingsmøde. På mødet gennemgår vi ansøgningerne. Er de indenfor rammerne som fastsat af Distriktet og TRF? og hvordan passer pengene til de ansøgte beløb.

I år havde vi 20.456 USD til rådighed. Det er 25% af vores samlede indbetaling til TRF for 3 år siden, der maksimalt kan bruges til DG.

Resultatet af mødet var, at 8 ansøgninger blev bevilliget, 1 ansøgning blev afslået fordi den faldt udenfor rammerne af DG og 1 ansøgning blev opfordret til i stedet at søge et Global Grant (GG). Resultatet er således, at alle pengene er brugt undtagen et mindre beløb, som ligesom de tidligere år, kan bruges til at give lidt fleksibilitet i løbet af året, hvis der skulle være en klub, der ikke kom med i første omgang og efterfølgende får et akut behov for et DG.

Tak for at I endnu engang har indsendt så mange fine og støtteværdige DG ansøgninger, at vi igen uden besvær kan udarbejde en samlet ansøgning og bede TRF om den maksimale tildeling af midler til DG.

Med håbet om, at I fortsat har lyst til at ”Gøre godt i verden” er det godt at vide, at de store Global Grant projekter kan igangsættes løbende gennem hele Rotary året og at Rotary Danmarks Hjælpefond ligeledes kan ansøges om støtte hele året.

Torben Andreasen

DRFC - District Rotary Foundation Chair 2013-18