60 Rotary-medlemmer svang golfkøllerne

Indsendt af Peter Thode Loft den 24.8.2020

HADERSLEV: Haderslev Golfklub lagde fredag den 21. august  lokaler og 18-hullers bane til, da Rotary Distrikt 1461 afviklede sin 35. udgave af den årlige golfturnering "Governors Dish"

Der var hele 60 deltagere i turneringen, heraf 56 spillere, hvilket var mere en dobbelt så mange, der har deltaget årligt i de seneste tre år.

- Vi er naturligvis stolte over at have gennemført endnu et succesfuldt arrangement i Distrikt 1461 i guvernøråret 2020/21, udtaler distriktsguvernør Jens Kaptain i en pressemeddelelse.

Et team af medlemmer har forestået golfturneringen. Under ledelse af teamleder Lauritz Matthiesen har har teamet bestået af Preben Giørtz-Carlsen, Søren Aldal, Hans Dirks, Peter Jepsen og Jan Budolfsen.

Vinderen af Governors Dish 2020 blev Doris Bechmann fra Vejen Golfklub. Vinderen af A-rækken herrer var Jan Poulsen, Haderslev Golfklub, Vinderen af B-rækken herrer blev Max Ustrup fra Golfklubben Lillebælt og vinderen af Damerækken var Doris Bechmann, Vejen Golfklub.

I sin afslutning fremhævede teamleder Lauritz Matthiesen både den store opbakning fra spillerne og deres konkurrencelyst og takkede samtidig et sponsorhold på 16 lokale virksomheder i Haderslev, der har understøttet turneringen.

Et eventuelt overskud vil gå til humanitære formål og udsatte grupper, der har brug for hjælp.

Link til artiklen i JV.