NØRK ordinære møder genoptages 10 juni - HUSK aktiv tilmelding

Indsendt af Morten Harboe den 24.3.2020
På gensyn. Hotel Vinhuset er klar til at modtage os igen 10 juni - med behørig afstand.

4 juni 2020: rettet af MH: Klubben kan mødes 20-50 personer med visse begrænsninger efter 8 juni. Overskrift og tekst ovenfor rettet. Se bekendtgørelse https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/687

(24 marts 2020: Nedlukning 13 april i tekst ovenfor. Efter Statsministerens tale den 6. april er  ny formel dato 10 maj indsat i tekst ovenfor. MH).

Overvej om nogen af dine nærmeste eller naboer kan trænge til hjælp til indkøb, hundeluftning, medicin eller andre gøremål, som ikke overtræder myndighedskrav og anbefalinger.

Jeg har fået opfordring til at undersøge lidt om mulige videomøder.

Jeg anbefaler ikke video til NØRKs klubmøder. Derimod opfordres alle til at mødes i mindre grupper/udvalg på videomøder eller ”bare” på telefon. At være på videokonference kræver stram styring. Kun én må tale ad gangen. Bredt snakkende samvær fungerer dårligt med mange deltagere på video. Så NØRK opretter ikke "lige" faste videomøder om onsdagen.

Mindre møder kan fint ske på video - for de fleste med et minimalt IT besvær. Prøv for eksempel MS TEAMS (afløser Skype og en del af MSOffice 365 pakken), WHEREBY, ZOOM eller andre. De særligt ivrige kan måske vurdere Rotary eklub www.rotaryeclubonedenmark.com . Distrikt 1480 DICO Jørgen Maaløv og eklubben anvender programmet ADOBECONNECT.

Støt hinanden på kreative måder. Ring, skriv og chat løs på afstand. Der bliver brug for alle til arbejdet med genopretning (og skattebetaling!)

I håbet om snarlig afslutning af den ulykkelige situation med Corona, så vi sammen kan genstarte hjulene.

Morten Harboe - NØRK Præsident + CICO