Græsted Rotary Klub har netop afviklet tradiontionsrig teateruge

Indsendt af Jens Skov Kristensen den 13.3.2019
Anderledes underholdning blev dette år opført på scenen i Blistrup Medborgerhus. Her omtalen i Ugeposten

Græsted Rotary sætter syngepiger på scenen

Græsted Rotary Klub besluttede for 30 år siden at opføre skuespil til glæde og fornøjelse for kommunens ældre. I år sker det med et nyt koncept.

Tidligere var det frivillige skuespillere fra klubben, der hvert år stod for en teateroplevelse. De erstattes i år af syngepiger fra Ringsted, som vil sørge for festlige og fornøjelige sange om eftermiddagen 5.-8. marts.

Takket være tusindvis af frivillige arbejdstimer har Græsted Rotary Klub år efter år gjort det muligt at byde velkommen til op imod 1.000 mennesker i løbet af en uge til nogle timers adspredelse.

I løbet af ugen gennemføres to aftenforestillinger med spisning forud for forestillingen, for henholdsvis klubmedlemmer og sponsorer. Derudover er der én åben forestilling fredag aften.

Rotary klubben i Græsted har 41 medlemmer, der står sammen om at give de ældre og kommunens øvrige borgere en oplevelse, der markerer vinterens afslutning og forårets komme. Gribskov Kommunes Kulturråd har bevilget 12.000 kr. til gennemførelse af arrangementet.

jesl