Indsendt af Claus Thornberg Højmann den 6.7.2023

De københavnske Rotaract Klubber vil gerne invitere dig og hele rotary familien til at deltage i vores fælles charity-projekt. Vi håber, at projektet – ud over at støtte et værdigt formål – kan være med til at styrke netværket og sammenholdet i distriktet på tværs af både Rotary og Rotaract. Derfor har vi som ambition i år at engagere 2/3 af alle Rotary-klubber i distriktet, og vi håber, at I har lyst til at være med!

Kort om projekt Run With Rotaract

Det er de fire Rotaract-klubber i København, der står bag Run With Rotaract, hvor vi kombinerer motion og hyggeligt samvær i den gode sags tjeneste – for fjerde år i træk! Løbet afholdes lørdag den 24. september 2023 kl. 11.00 - 14.00 i Fælledparken med start ved genforeningsmonumentet lige ved Trianglen. Distancen er 5 km, som man kan tilbagelægge i løb eller gående, så hele familien kan være med. Der vil være en kort velkomst inden løbet og lidt forplejning ved målstregen.

Har nogle af jer facebook, kan I læse mere om begivenheden her: https://www.facebook.com/events/1457311408409158

Deltag personligt - eller donér som klub eller virksomhed

I kan deltage på to forskellige måder:

• I kan vælge at deltage i festlighederne på dagen og løbe/gå med for 100 kr. per person. Her får man entré til løbet, lidt forplejning og en lyserød Rotaract ballon, der er med til at skabe synlighed om eventet og illustrere den samlede donation. Vi synes det kunne være enormt hyggeligt at se jer, og har I en udvekslingsstudent, så håber vi meget han/hun har lyst til at være med. Billetter kan købes via linket: https://rotaractkbhnord.nemtilmeld.dk/3

Måske kan I ikke deltage i selve eventet, og/eller jeres klub ønsker at støtte projektet med et større beløb. Det gør I ved at købe en eller flere guldballoner. Hver guldballon koster 1.000 kr. Donationer med guldballoner bliver særligt markeret på dagen. Man kan sende støtte via linket: https://rotaractkbhnord.nemtilmeld.dk/3

Hvem modtager pengene, som bliver rejst?

Indsamlingen går ubeskåret til Kwera. Kwera er en dansk startet social-økonomisk virksomhed, som finansierer lang videregående uddannelse til unge studerende i Malawi, et af verdens fattigste lande, hvor kun 1 % af hele befolkningen i dag har en uddannelse. Kwera er startet i 2017 af Jimmy Scavenius, og i dag finansierer organisationen 515 studerende på lokale universiteter i Malawi. Vores håb på sigt er at kunne hjælpe dem med at etablere en Rotaract/Rotaryklub, så vi kan hjælpe de studerende med et godt netværk, når de er færdige på universitetet.

Hvor langt kan vi nå sammen som distrikt? Det synes vi kunne være sjovt at sætte på prøve. Derfor har vi som ambition i år at engagere 2/3 af alle Rotary-klubber i 1470. Målet er at sikre donationer til at kunne finansiere minimum 3 studerendes fulde videregående uddannelser, hvilket svarer til ca. 60.000 kr.

Vi indhenter sponsorater til at dække udgifter i forbindelse med selve løbet, sådan at alle indtægter går ubeskåret til Kwera.

I må endelig række ud, hvis I har nogle spørgsmål. Vi håber I har lyst til at bakke op!

De bedste hilsner

På vegne af Rotaract København Nord, Frederiksberg Rotaract, København Rotaract og International Rotaract Club Copenhagen