Ofte stillede spørgsmål om Rotary

ER ROTARY EN LOGE MED MYSTISKE RITUALER ?

Nej – Rotary er et netværk med personlighed, hvor vi mødes 1½ time hver uge. Programmet omfatter spisning, et foredrag, et virksomhedsbesøg eller andre spændende oplevelser.   Mødet er åbent – så du er velkommen som gæst – find den nærmeste klub her på vores webside, og aftal mødet med klubledelsen.

KAN JEG BLIVE PRØVEMEDLEM ?

Ja - find den ønskede klub her på vores webside, og aftal mødet med klubledelsen.

HVAD KOSTER DET AT VÆRE MEDLEM ?

Kontingentet består at bidrag til Rotarys organisation, bidrag til velgørende formål, spisning i forbindelse med møderne og fester. Beløbet varierer meget fra klub til klub – der er morgenklubber med lave madomkostninger og der er aftenmøder, hvor gastronomien koster noget mere.

KAN JEG SELV VÆLGE HVOR JEG VIL VÆRE MEDLEM ?

Nej ikke helt. For at fremme et godt netværk optager de fleste klubber kun medlemmer, der arbejder eller bor i klubbens område. Start med at kontakte den klub, som du gerne vil høre mere om.

HVILKE FORDELE OPNÅR JEG ?

Du møder spændende mennesker med meget forskellig baggrund. Du deltager i møder, foredrag, virksomhedsbesøg, fester og mange andre aktiviteter, som vil bringe dig ny viden og inspiration. Du er med i et verdensomspændende netværk, hvor du bydes velkommen til møder i klubber over hele verden – dette vil give dig en helt unik indgang til de fremmede lande, du besøger enten fagligt eller som turist. Du bidrager til Rotarys humanitære projekter, som støtter FN’s planer for en bedre verden.

HVORFOR ER ROTARY INTERESSANT FOR MIG ?

Det ved vi ikke – det kan du bedst selv afgøre ved at deltage i et Rotarymøde. Du er velkommen som gæst – find den nærmeste klub her på vores webside, og aftal mødet med klubledelsen.

HVAD SKER DER PÅ ET ROTARY MØDE ?

Den enkelte klub vælger sit eget program, der nemt kan variere fra møde til møde. De fleste klubber har et antal af følgende aktiviteter på dagens program: sang, spisning, uformel snak med andre medlemmer, 3 minutter (som er en form for ”Speakers Corner”, hvor man sige alt hvad man har lyst til), besøg af en spændende foredragsholder, et medlems beretning fra sit eget liv / erhvervserfaringer, udebesøg på en virksomhed, museum, etc., præsidentens information. Det var blot nogle af emnerne – Rotary er spændende, fordi vi spreder os over så mange emner, som bidrager til en god udvidelse af vores horisont.

HVOR KAN JEG SE EN ROTARY KLUBS MØDEKALENDER ?

Klik her – så finder du en oversigt over klubber – vælg en klub og du vil se dennes mødekalender – klik på det enkelte møde, hvis du vil vide mere om emnet.

HVAD BETYDER ROTARY FOR MIN FAMILIE ?

Du kan altid invitere gæster til et Rotarymøde. Dette gælder også din familie, hvis der er emner på programmet, som interesserer dem.   Rotaryklubberne arrangerer også fester med ledsagere. Der gøres meget for at involvere familien.

HVAD GØR ROTARY I LOKALSAMFUNDET ?

Danmark er et rigt samfund, hvorfor de fleste danske klubber vælger at bidrage til projekter i U-lande. Alligevel er der klubber, der også støtter lokale projekter.