Forsikringer

Forsikringsdokumenter - Long Term Exchange (Ny 2023 police nummer 50059327)

Den forsikring, du skal have for at være dækket under opholdet i udlandet, bestilles af Rotary Danmarks Ungdomsudveksling (RDU) hos Europæiske Rejseforsikring A/S. Der er udarbejdet en forsikring specielt beregnet for Rotarys udvekslingsstudenter, og i henhold til Rotary International’s bestemmelser, og forsikringen er obligatorisk for alle danske udvekslingsstudenter. Denne forsikring dækker ikke afholdte omkostninger, hvis studenten ikke kan rejse ud på grund af skader eller sygdom. Forsikringen dækker heller ikke studentens økonomiske risiko ved tilmelding til ture o.l.

Rotary har fælles policenummer for alle forsikringer: Police nummer 50059327.
Titel Beskrivelse Ændret dato Kategori
 OUTBOUND - WORLD Forsikring og produktinformation fra Europæiske Rejseforsikring for Outbound studenter. Den er obligatorisk for alle udrejsende studenter. Rotary står for samlet indkøb. 30-06-2023 Police
TERMS & CONDITIONS Forsikringsbetingelser for Rotary Outbound forsikring 2023 30-06-2023 Betingelser
OUTBOUND - AUSTRALIA Forsikring og produktinformation fra Europæiske Rejseforsikring som supplerer OSHC. Kun for outbounds til Australien. Police nummer 50059327. 30-06-2023 Police
Præsentation af forsikring Power Point præsentation af ERV Rotary forsikring incl. videodoktor og skadekontorer (Password videodoktor: ervprivat) Pr. 12 FEB 2024 (ervprivat24) 30-06-2023 Præsentation
Skadesanmeldelse Link til Europæiskes skadesanmeldelse 17-05-2022 Anmeldelse
Forsikringskort Print selv dit forsikringskort fra Europæiske 13-05-2023 Forsikringskort ENG

OSHC (OverSeas Health Care). Studenter der rejser til Australien skal også have en OSHC forsikring. Det er en forsikring, der dækker omtrent det samme som den danske Sygesikring / Gule kort, men den er ikke en rejseforsikring. OSHC købes af RDU til studenterne, og den er altså med i prisen. Ved bestilling oplyses studentens email adresse og telefonnummer og kontakten er herefter direkte til studenten der får tilsendt forsikringsdokumenter på email. Forsikringen og opholdssted skal bekræftes så snart udvekslingsstudenten er kommet til Australien. Som tillæg til OSHS udstedes reduceret Europæiske ERV forsikring (rejse).

Japan. De japanske distrikter forlanger en forsikring, der skal købes via deres valgte forsikringsselskab. Udvekslingsstudenter der rejser til Japan skal selv bestille, og de får refunderet beløbet når forsikringsbevis og kvittering er indsendt til Forsikringskoordinator.

Generelt er det ikke nødvendigt at købe forsikringer som værtsdistriktet af og til kræver. Får du henvendelse om at du skal købe en forsikring hos dit værtsdistriktet, så kontakt din Forsikringskoordinator inden du gør noget. For enkelte europæiske destinationer i 2023-24 kan der forekomme andre aftaler. I vil få særlig besked herom.

Forsikringskort (plastickort) udleveres på afrejsebriefing. Kan også dowvloades på link ovenfor.

Forsikringskoordinator kan du nå på email: forsikring (at) rotary.dk

Forsikringen dækker ikke afholdte omkostninger, hvis studenten ikke kan rejse ud på grund af skader eller sygdom. Forsikringen dækker heller ikke studentens økonomiske risiko ved tilmelding til ture o.l. undervejs i udvekslingsopholdet.