Hør Mere om Ungdomsudvekslingen i Distrikt 1450

Udveksling med Rotary - oplevelser for livet!

Hos Rotary værdsætter vi det internationale netværk og samarbejde, og derfor prioriterer vi ungdomsudvekslingen mellem verdens lande. Gennem Rotary har man som ung mulighed for at tage et år på udveksling i udlandet – det gælder både unge med og uden tilknytning til Rotary!

Nikolaj Troest

Villads Aarup

Joe Reed

Vores long term exchange programme’ er for 16 til 17-årige, der gerne vil ud og opleve verden på mere end bare en ferie. Vi får mange forespørgsler, så ansøg gerne halvandet år i forvejen, hvis det er muligt! Et helt år i et andet land sætter krav til dig som person, men til gengæld kan det give dig oplevelser og indtryk, du aldrig vil kunne få andre steder!

Rebekka Bach-Holm

Thea HC Lag

Tobias Skovsgaard

Lær et land at kende med sprog, kultur, mad, musik, sport, kunst, arkitektur og mange andre aspekter af et spændende land som USA, Brasilien, Australien, Japan, Sydafrika og Thailand.

Christian Andersen

Louise Sommer

Sif Jakobsen

Du kommer til at gå i skole i det land, du bliver sendt på udveksling i, så du lærer sproget og kulturen i landet indefra, og du kommer til at bo hos en familie, som Rotary har godkendt som værtsfamilie.

Amalie Stræde

Thea Nordsted

Emilie YTrab

Selvom du bliver sendt afsted på egen hånd, vil du på ingen måde være alene, og det er en kæmpe gevinst ved udveksling gennem Rotary. Sammen med andre udvekslingsstuderende fra hele verden er der jævnlige møder og arrangementer, du kan deltage i, og på den måde kan du få venner fra hele verden!

Celine

Udveksling 1

Udveksling 2

Udveksling sammen i udlandet skaber ofte utrolig tætte bånd, og mange af vores udvekslingsstuderende har fået venner for livet gennem udveksling – derfor kan vi kun opfordre dig til at udfylde kontaktformularen eller kontakte din lokale counsellor for at høre mere om udveksling gennem Rotary!

Du kan se alle vores videoer på denne playlist på YouTube. TRYK HER

Distriktscounsellor i Distrikt 1450

Kim Winckler Pedersen

E-mail: dc1450 (at) rotary-yep.net

KONTAKTFORMULAR - KOM PÅ UDVEKSLING

Er du bosiddende i vores område?

Ud fra dit postnummer tror vi, du er bosiddende i Rotary Distrikt 1450. Se på kortet nedefor.

Har vi ikke ramt korrekt, kan du se de andre distrikter på kortetog komme over på deres kontaktside ved at trykke på Distriktsnummeret under kortet.

Danmarkskortet

Distrikt D1440           Distrikt D1461           Distrikt D1470           Distrikt D1480

Værtsfamilie for udenlandske udvekslingsstuderende

Som en helt naturlig del af udveksling kommer der også internationale unge til Danmark, og det er en lige så stor oplevelse for familierne, der huser dem, som det er for de unge. Hvor den unge er ude i et år, har vi indrettet det således, at der kommer flere unge fra forskellige lande i kortere perioder hertil hos værtsfamilierne.

I alt vil der være udvekslingsstuderende i samlet set 1 år hen over en periode på 3 år, og det giver en unik mulighed for at få hilst på andre kulturer fra hele verden. De unge er udvalgt til udveksling af Rotary og er klar til at opleve Danmark.

I får mulighed for at tegne et billede af landet og jeres lokalområde over for nysgerrige og interesserede unge fra en masse spændende lande, og I får mulighed for at knytte bånd til folk over hele verden.

Værtsfamilie 1

Værtsfamilie 2

Som værtsfamilie har I mulighed for at give børn og unge en oplevelse, de aldrig glemmer, og har ens egne børn overvejelser om at tage på udveksling, kan man vise dem lidt af, hvordan det er at være langt væk hjemmefra ved at blive værtsfamilie.

Få udfordret jeres syn på nogle af verdens lande og også på vores eget ved at blive værtsfamilie gennem Rotary! Udfyld formularen eller kontakt din lokale counsellor!

KONTAKTFORMULAR - BLIV VÆRTSFAMILIE