Vi søger 2 personer til foundation udvalget fra 2020/21 og 3 år frem

Indsendt af Claus Skovbjerg den 26.1.2020
Det er tid for, at vi finder 2 personer til Foundationudvalget for perioden 20/21 og 3 år frem.

Bjarne Lysgaard og Johan Ladegaard har udført et stort og flot arbejde, men deres periode stopper med udgangen af indeværende funktionsperiode.

Det vi håber er, at det vil være muligt, at finde deres afløsere, der så kan være med som ”føl” i perioden indtil de stopper. Beskrivelsen af de 2 poster er:

Koordinator for administration af tildeling af grants

Koordinatoren har ansvaret for at:

 - administrere tildelingen af grants, herunder kommunikation med klubberne

 - være distriktets ekspert på muligheder for grants fra The Rotary Foundation

 - hjælpe klubberne med udfyldelse og overholdelse af Memorandum Of Understanding

 - udarbejde ansøgninger til og kommunikere med The Rotary Foundation

 - deltage i Foundation-seminar og møder om tildelinger af grants

Koordinator for stewardship (økonomi)

Koordinatoren har ansvaret for at:

 - styre de opkrævede midler til Rotary grants og betalinger for Foundation-seminar

 - holde regnskab med tildelingerne fra The Rotary Foundation

 - holde styr på de indsendte Memorandum Of Understanding

 - sikre gode økonomiske retningslinier for håndteringen af grants, både i distriktet og klubberne

 - overvåge klubbernes kontrol med de tildelte grants

 - fastlægge en procedure for rapportering af eventuel misbrug af tildelte grants

 - deltage i Foundation-seminar og møder om tildelinger af grants

Organisationsdiagrammet for det nuværende Foundationudvalg ses her. Formand for Foundationudvalget fra 1/7-2020 er Willi Weber.

Seneste frist for ansøgning er den 20. februar.

Ansøgning sendes til distriktsguvernør Jan Aagaard: dg1450-1920 (at) rotary.dk