VEJLE NORD ROTARY KLUB STØTTER SPECIALSKOLE I LITAUEN

Indsendt af Jan Caspersen den 29.1.2020
Vejle Nord Rotary Klub har gennem flere år haft kontakt med Specialskolen Vyturelis RYTO i Ukmerge i Litauen og har ad flere gange ydet bidrag til renovering og opgradering af skolens faciliteter.

Billed nr. 2

Ved et beg på skolen af en delegation fra klubben for nogen tid siden spurgte skolens ledelse, om der var mulighed for yderligere støtte bl.a. til installation af hjælpemidler til håndtering af handicappede elever og til undervisning af elever med autisme.

Billed nr. 3

Medlemmerne af Vejle Nord Rotary Klub, der løbende betaler et bidrag til støtte af almennyttige projekter, besluttede at tage positivt imod anmodningen, og med supplerende bidrag fra Rotary Foundation og fra Rotary Danmarks Hjælpefond kunne der realiseres et projekt på 45.000 kr.

Billed nr. 4

Projektet er gennemført i samarbejde med Ukmerge Rotary Club, og ved et besøg af repræsentanter fra de to klubber på specialskolen blev undervisningsmaterialer og hjælpeudstyr psenteret. Særligt hjælpemidlerne til undervisning af rn med autisme vakte begejstring, og det bliver interessant at følge resultaterne af den indsats, der nu bliver mulighed for skolen at tilbyde til børn og forældre på dette omde.

Vejle, den 4. december 2019

sin