Valg af delegeret til Council on Legislation (CoL - Rotarys lovgivende forsamling)

Indsendt af Claus Skovbjerg den 21.10.2019
Vi skal vælge CoL-delegeret for en 3-årig periode.
Har det din interesse, så se nedenstående.

Delegeret til Council on Legislation (CoL – Rotarys lovgivende forsamling)

Primære opgave:

sikre at love og bestemmelser er kendt og forstået i distriktets klubber

sørge for at forslag til ændringer debatteres med øvrige distrikter for fælles indsats

Distriktets delegerede til CoL vælges af den samme nomineringskomite, som anvendes ved valg af guvernør i valgåret.

Den delegerede er valgt for en 3-årig periode.

Det forudsættes, at kandidater til posten har den nødvendige tid til at kunne sætte sig ind i en større mængde tekst af vedtægtsmæssig karakter på engelsk.

Den delegeredes øvrige opgaver er:

• assisterer klubberne med udarbejdelse af deres forslag til CoL
  • debatterer lovforslag ved distriktskonferencen eller lignende møder
  • skaffer sig viden om indstillingen hos rotarianere i distriktet
  • forholder sig kritisk til de lovforslag, der forelægges CoL og effektivt kommunikerer sine synspunkter på CoL
  • optræder som en objektiv lovgiver for RI
  • deltager i CoL i hele dets udstrækning
  • delagtiggør klubberne i drøftelser og resultaterne fra møderne i CoL
  • er til rådighed for klubberne for at assistere dem med udarbejdelse af deres forslag til kommende CoL
  • er til rådighed for klubberne ved udformning og ajourføring af klubbens vedtægter

Seneste frist for ansøgning er den 25. oktober.

Ansøgning med præsentation og motivation for at ønske at varetage funktionen, skal sendes til Distriktsguvernør Jan Aagaard på mail dg1920-1450 (at) rotary.dk, senest den 25. oktober.

Efterfølgende vil kandidaterne blive inviteret til møde med den nomineringskomite, som består af 5 klubrepræsentanter, der findes på den forestående Distriktskonference.

Samme nomineringskomite udvælger også Distriktsguvernøren for 2022/23 og mødet med kandidaterne vil finde sted i november eller december.

Med Rotary hilsen
Jan Aagaard