Ungdomsudvekslingen i Rotaryåret 2021-22 er AFLYST

Indsendt af Asbjørn Isaksen den 5.2.2021

Kære rotarianere

Situationen med Corona virus er stadig usikker i hele verden, og ingen ved hvornår, vi kommer tilbage til det normale. Der er kommet nye virusvarianter til, som vi ikke kender forløbet af. I Danmark er vi i gang med vaccinationer, men det kan have lange udsigter inden 15-18 årige kan vaccineres, for ikke at tale om status på vaccinationer ude i værtslandene.

Vores første prioritet er at give tryghed og velbefindende til studenter og forældre når de deltager i Rotary Ungdomsprogrammer. Det er vi på nuværende tidspunkt ikke sikre på vi kan tilbyde. Derfor har vi besluttet at aflyse Rotary Ungdomsudveksling Team 21/22.

Det har ikke været en let beslutning, men vi mener at det er det rigtige at gøre på nuværende tidspunkt. Vi er klar over, at dette er en stor skuffelse for mange, og vi havde da også set frem til, at kunne sende mange unge ud på udveksling hos vore kolleger ude i værtslandene.

Når nu dette ikke er muligt håber vi at alle rotarianere vil støtte op om denne beslutning og gøre en ekstra indsats for at vi i 2022/23 kan sende et stort hold udvekslingsstudenter ud som ambassadører for Rotary og for Danmark.

Holger Heldbo
RDU-formand