Indsendt af Bjørn Stålgren den 9.5.2021
Da RDU har måtte aflyse alt ungdomsudveksling i Rotary årene 2020/21 og 2021/22 på grund af COVID-19, vil vi gerne gøre noget for at fastholde interessen blandt de unge. Derfor er det besluttet at gennemføre en mediekampagne på de sociale medier. Nærmere bestemt: Facebook, Instagram samt Youtube.

Formålet med kampagnen er at øge kendskabet til Rotary Danmarks Ungdomsudveksling blandt unge og at støtte alle vore Rotary klubber, så de står bedre rustet i processen med finde udvekslingsstudenter til Rotary året 2022/23.

Du kan se alle film til kampagnen her: Rotary Danmarks YouTube Kanal

Kampagnen er bygget op om klip med fortællinger fra tidligere udvekslingsstudenter og vil gå i luften 10. maj og løbe i 6 uger.

Den er målrettet mod 14-16 årige og vi håber den kan gøre en forskel for klubberne.

Kampagnen er lavet så klubberne selv kan kopiere URL og bruge den på deres egne medieplatforme.

Vi håber at I alle vil støtte op om dette, dele og like i det omfang I kan og vil – så vi sammen kan skabe øget opmærksomhed omkring verdens bedste udvekslingsprogram.

Kampagnen kan anvendes af både klubber og distrikter, således vi står stærkt i de næste måneder, hvor mange unge skal vælge fremtid og ansøgninger til udsendelse i 2022/23 kan oprettes.

RDU er opmærksom på, at denne kampagne ikke gør det alene – men de kommende måneder er afgørende for, at alle står klar, når der igen åbnes op for ungdomsudveksling.

Venlig hilsen / Kind regards
Poul Risager