Ungdomsudveksling i Frederikssund

Venner for livet

Oplev verden – udvid dine horisonter

Tag chancen og få et år, du aldrig glemmer. Oplev et anderledes land, nye mennesker, lær et andet sprog og kultur gennem Rotary Long Term Exchange.

Frederikssund Rotary Klub udveksler hvert år en ung mellem 16-18 år fra lokalområdet, der vil få én af sit livs allerstørste oplevelser.
Ligeledes modtager vi i Frederikssund Rotary klub en ung fra et andet land, som skal bo og gå i skole her i Frederikssund og omegn.
Fælles for alle er, at skole, logi og kost er gratis, og du modtager lommepenge fra den klub, som er vært for dig.

Hvis du vil have bare 5 gode grunde til at vælge Rotary’s udvekslingsprogram, Long Term Exchange, så læs her:

1. Du bliver en del af Rotary´s store internationale netværk, der har mange års erfaring med ungdomsudveksling
2. Du tilknyttes en fast Rotary-klub og har en fast kontaktperson/ rådgiver både i Danmark og det land, som du bliver sendt til
3. Du kan vælge hvilke af de oversøiske lande vi udveksler med du helst vil til. Vi forsøger så vidt muligt at efterkomme dit ønske.
4. Du skal gå i skole der, hvor du kommer hen, for på den måde at få kulturen og sproget ind under huden
5. Du bor hos 2-3 værtsfamilier, der har tilknytning til, og er godkendt af, Rotary.

Hvad får du bl.a. ud af det:
1. Du lærer et andet sprog flydende
2. Du knytter livslange venskaber
3. Du får stor forståelse og hands-on erfaringer med et andet lands kultur
4. Du lærer dig selv at kende og får mere selvtillid.

Kunne du tænke dig at opleve et andet kontinent og samtidig gå i skole og lære mange nye mennesker at kende?

Så kontakt os for yderligere oplysninger:

Counsellor
Anders Fris Bjørling
Mobil +45 41141472
afb (at) evidan.dk (E-mail)

Protection Officer
Knud Larsen

Mobil +45 40107872
knud (at) larsen-begravelse.dk (E-mail)

Hvis du har lyst, skal du søge her i Frederikssund Rotary klub året før du ønsker at rejse. Vi vil gerne have din ansøgning så tidligt som muligt. Ansøgninger evalueres løbende og finder vi en kvalificeret ansøger, bliver pladsen tildelt efter først til mølle princippet.

Hvordan skal jeg ansøge?

Du starter på www.rotary.dk/ungdomsudveksling.
Her kan du under Programmer – Long Term Exchange, læse mere og her kan du begynde din
ansøgning.

Ansøgningen er opdelt i en foreløbig ansøgning og en endelig ansøgning. Den foreløbige
ansøgning, sendes du til den klub, du søger hos.

Accepterer klubben din ansøgning bliver du tilbudt at udarbejde en endelig ansøgning, der er
mere omfattende og som bliver sendt til udlandet.