Tak for skønne timer i året, der gik

En dejlig jul står for døren. Vi kan sige tak for mange skønne timer i året, der gik – og på gensyn til endnu et spændende Rotary-år!

Året 2022 har været fyldt med spændende aktiviteter i hele distrikt 1440. Blandt andet med besøg af vores Verdenspræsident Jennifer Jones fra Canada. Dejligt med 250 tilhørere til hendes besøg i Viborg. Skønt at mærke det engagement og humør, der præger vores medlemmer ved sådan en lejlighed.

I løbet af efteråret har distriktets udvalg og jeg besøgt de fleste af vores klubber. Det har været en rigtigt fin oplevelse. Folk er positive og vil gerne være med til at gøre en forskel – både for nuværende og kommende medlemmer. Stemningen er fyldt med optimisme i langt de fleste klubber. Distriktets udvalg bliver benyttet flittigt – og jeg tror, det er til glæde og gavn for alle. Lad os fortsætte dette i den kommende tid. Jeg ser frem til, at vi når at besøge alle resterende klubber inden sommer.

Alle udvalg og de Assisterende Guvernører er godt i gang med at planlægge det kommende forår. PETS til marts, Golfmatch i maj, dialogmøder fra starten af april, RLI på tre lørdage og RLU for Rotaract, modtagelse og udsendelse af udvekslingstudenter, Foundation- og Hjælpefond-projekter, Workshops  – og meget, meget mere. Masser af aktiviteter til gavn for det enkelte medlem.

Året er fortsat præget af uroen rundt i verden – hvilket gør, at der er endnu mere brug for Rotary i arbejdet med at hjælpe både nært og fjernt. Det gælder ikke mindst i det krigshærgede Ukraine, hvor mange menneskelige skæbners fremtidige liv bliver berørt på uhyggelig vis. Derfor har det været ekstra dejligt at se, hvordan det er lykkedes at samle langt over 5 millioner kroner ind her i julemåneden for at give en nødlidende befolkning en hjælp, der kan mærkes. Tak til alle for en ihærdig indsats for at give nogle berigende øjeblikke for dem, der har det rigtig hårdt med livet. Alle har stadig mulighed for at bidrage!

Lad nu julefreden sænke sig i vort dejlige land. Og lad os møde frem til et nyt år med fornyet energi under temaet

TÆNK PÅ ANDRE – TAG ANSVAR – GØR EN FORSKEL

Rigtigt Glædelig Jul og Godt Nytår