SYNSPUNKT: Hvem kan være medlem i Rotary?

Indsendt af Susanne Gram-Hanssen den 12.2.2019
Nu lægges vægt på at rotarianere er engagerede borgere som tager lederskab – mennesker som går foran og gerne vil gøre en forskel.

Rotary har historisk været drevet af mænd - og de sidste 30 år også af kvinder - i ledende positioner i samfundet.

I de senere år er medlemskredsen udvidet og omfatter et bredere udsnit af engagerede mennesker med forskelligartet baggrund. Mennesker som gerne vil være med til at yde en forskel i lokalmiljøet og generelt i verden.

Rotary samler mennesker, der repræsenterer mange forskellige brancher som f.eks. offentlig forvaltning, industri, sundhed, håndværk, hjemmegående, kunst og ledelse på alle niveau.

Diversitet i baggrund og erfaringer giver forskellige perspektiver, som medvirker til et interessant og berigende klublivet i Rotary, hvor vi har overskud til at gøre en forskel for andre, som har behov.

Rotary er et erhvervsnetværk, hvor medlemmer har mulighed for at sparre med hinanden om de udfordringer, som hverdagen kan byde på.

Rotary er en organisation, der tager ansvar, og rotarianere går forrest, når det er nødvendigt. Det betyder, at Rotary er et netværk af ledere af hjertet, mere end af titel. Personer der er i stand til at bringe idéer, velgørenhed og forretning et skridt videre.