Indsendt af Jesper Winther Andersen den 1.4.2020
Rotarianere i Danmark tilbyder at prøve at hjælpe `strandede´ danskere i udlandet med at få kontakt til medlemmer i en lokal Rotaryklub, der hvor de er, som kan bistå dem med lokale udfordringer opstået i forbindelse med Corona-krisen.

ROTARY er et internationalt frivilligt erhvervs- og humanitært netværk, som arbejder under mottoet SERVICE ABOVE SELF. Et neutralt netværk - uden politisk eller religiøs tilknytning. Vi er 1.2 mio medlemmer, og har ca. 35.000 klubber i alle dele af verden.

Til dig der ønsker hjælp fra Rotarys internationale netværk – send en mail til corona (at) rotary.dk hvor du oplyser: Navn, e-mail, mobilnr., sted (bynavn / land hvor du opholder dig) samt oplys i to linjer om dit behov for hjælp.

Du skal først henvende dig om hjælp, når du har udtømt andre muligheder. Du kan ???? få hjælp vedr. flyrejse hjem, forsikringsforhold eller økonomiske midler i øvrigt. Men hvis vi kan hjælpe dig med en kontakt til en lokal rotarianer, som kan være en støtte for dig, mens du er `strandet´, vil vi gerne gøre forsøget således:
 Vi finder en klub, der hvor du opholder dig.
 Vi skriver til klubben og opfordrer dem til at hjælpe dig, så godt de kan.
 Vi videregiver dine kontaktoplysninger.
 Du får selv kontaktoplysninger til klubben og herfra må I selv tage videre kontakt til hinanden.

Initiativet er igangsat af København Grundtvig Rotary klub

Susanne Gram-Hanssen