Stor interesse for Rotary ved årets Iværksættermesse

Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 16.11.2017
Igen i år deltog Rotary, ved distrikt 1470, på messen Iværk og Vækst 2017. På standen var der hele dagen rotarianere samt repræsentanter fra årets vinder af distriktets Iværksætterpris.

Besøg fra alle egne af Danmark

De mange, som besøgte standen, kom fra alle egne af Danmark. Der var stor interesse for Rotary, og for det vi står for. Vores opbygning og mål matcher meget fint for mange af lederne fra iværksætter virksomhederne.

De spurgte ind til vores netværk, til møderne og den læring det giver og til de muligheder der er, for at sparre med andre, når man er medlem.

Messen var også sat op, med mange interessante foredragsholdere, herunder flere af dem vi kender fra TV, så den tiltrak et bredt publikum.

Profilering

Rotary historien blev fortalt igen og igen, der var over dagen nok et par hundrede forbi standen. Mange drog af sted med vores lille blå visitkort brochure, og nogle også med Jubilæumsskriftet.

Standen var placeret lige ved foredragsområdet og tæt ved indgangen til toiletter – det var en optimal placering, fordi næsten alle messebesøgende kom forbi.

Medlemstilgang

I løbet af dagen voksede listen støt over besøgende, som direkte er interesseret i medlemskab, og den endte på mellem 20 og 30, som inviteres til besøg i klubber i det relevante distrikt.

Så det var nogle glade og trætte rotarianere, som kunne pakke standen ned ved lukketid.

BEZ/15.11 2017

Formand for PR og tidligere Distrikts guvernør, Bjørn Zebitz