Stillingsopslag Ungdom

Vi søger ny Distrikt counselor og en Risk Manager!

Vil du være med i teamet som varetager opgaver omkring Rotarys Ungdomsudveksling?

Ungdomsudveksling er et af Rotarys væsentlige programmer, hvor vi hvert år giver unge mulighed for at

• Blive en global borger

• Lære et nyt sprog og en kultur

• Opbygge varige venskaber med unge mennesker fra hele verden

• Udvikle livslange lederskabsfærdigheder

Indenfor Rotarys ungdomsprogrammer er Long Term Exchange den mest kendte og årligt udveksles mere end 200 danske studerende i alderen 16 - 18 år med andre unge fra oversøiske lande. Heraf kommer 30 – 50 fra vores distrikt. Opgaverne omkring Long Term Exchange varetages af et stærkt team.

Vores distrikt deltager i samarbejde med de øvrige distrikter i Danmark i programmet, og hvert distrikt har en Distrikts Counsellor (DC). Denne funktion har i en årrække været varetaget dygtigt af Thomas Salil Knudsen, som nu ønsker at videregive stafetten.

Derfor søger vi en ny Distrikt Counsellor

Vi har samtidig ændret i rollefordelingen i teamet omkring udvekslingsprogrammet, således at den ny DC’er får en egentlig lederrolle, mens en række praktiske ting varetages af andre nøglepersoner i teamet.

DC får ansvar for

• Rammer for programmet og ledelse af teamet

• Overordnet ansvar for afholdelse af arrangementer og kontakt til klubbernes counsellors

• Budgetansvarlig

• Deltagelse i samarbejde på tværs af distrikterne

• Kontakt med Distriktets guvernørgruppe

Og vi søger en ”Risk Manager”

RM træder til når noget er sket for den udsendte student og bistår ”her og nu” med dialog og hjemtransport, hvis det er det, der er nødvendigt. RM er måske en pensioneret person, som har indsigt i juridiske og kulturelle forhold, er on-line på elektroniske medier og behersker engelsk.

RM får ansvaret for

• Kontakt med den udsendte student

• Kontakt med den udsendte students familie

• Kontakt med forsikringsselskaber og myndigheder

• Hjemtransport

Dit udbytte ved at være med i teamet

Du vil få en række berigende oplevelser gennem motiverede unge og en unik udvidelse af dit netværk gennem kontakt med unge mennesker, deres forældre og med kollegaer i de lande, vi udveksler med. Du får del i det pust, ungdomsudvekslingen giver de unge mennesker.

Og så bliver du tæt knyttet til distriktets øvrige ledelse.

Hvem er du?

• har lederegenskaber, er motiverende, inspirerende og formidlende

• er vant til at omgås og at arbejde med mennesker,

• er parat til at træffe beslutninger og handle i akutte situationer

• er ansvarsbevidst

• du behersker engelsk på forhandlingsniveau.

Har dette din interesse,

så send en kort motiveret ansøgning til distriktets guvernør, Susanne Gram-Hanssen, senest den 30. september 2018.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
Distrikts Guvernør Susanne Gram-Hanssen (
2080 1056) eller
Distrikts Guvernør elect Bo Madsen (4044 9407)