Samarbejde med Ingeniører uden Grænser

Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 10.4.2014
Distriktet har lavet samarbejde med Ingeniører uden grænser for at få bedre effekt af hjælpen. I første omgang er der doneret water survival boxe blandt andet til Sierra Leone og der arbejdes på at skaffe bevillinger til gennemførelse af vand og sanitetsprojekter ligeledes i Sierra Leone.

For at styrke forholdet mellem Rotary og Ingeniører Uden Grænser er guvernøren blevet medlem af bestyrelsen for Ingeniører Uden Grænser som suppleant.

Humlebæk-Nivå Rotary klub, enkelte privatpersoner og en række øvrige Rotary klubber har beredvilligt doneret midler til køb af Water Survival boxe, som vil stå klar til udsendelse, når Ingeniører uden Grænser har behov for det.  Guvernøren udtaler: ”Det vil være fint om alle klubber i distrikt 1470 købet en box hver, som jo blot koster kr. 1.500 pr. stk.”