Alle værtsfamilier fundet til kommende udvekslingsstudent

Indsendt af Bodil Fogh Hansen den 3.5.2017
Vi er glade for at alle tre familier til vores kommede udvekslingsstudent er på plads, og sender en stor tak til dem alle 3!

Frederiksberg-Mariendal søger ikke længere efter 2 værtsfamilier på Frederiksberg og nær omegn til en ung pige på 16 år for 3-4 måneder i perioden december 2017 til juni 2018.

Vores kommende udvekslingsstudent hedder Melissa, kommer fra Mexico og taler godt engelsk. Hun er nysgerrig efter at lære en vores danske kultur at kende - ligesom hun håber at lære danskere at kende; naturligvis særligt hendes familier. Hun kommer til at gå på sprogskole, så der også bliver kendskab til det danske sprog.

Hvis I har et værelse, som I kan afse til et ungt menneske i en periode, så kan I være værtsfamilie.

Youth Exchange studentsDet kræver nemlig ikke noget særligt ift. at tage sig af dem – hvis I har lyst, er I naturligvis velkommen til at inddrage dem i jeres aktiviteter, men ellers er det Rotarys ansvar at sørge for, at de kommer med i forskellige aktiviteter – udover at gå i gymnasiet.

Hvis I vil høre mere om muligheden for at jeres familie får nye oplevelser på hjemmefronten, så kontakt endelig vores klub:

• Counsellor Marie Baad Holdt (email: Marieholdt (at) gmail.com)
    eller medlemmer af ungdomsudvalget:
  • Lærke Flader (email: lfl (at) danskenergi.dk)
  • Bodil Fogh Hansen (email: post (at) bodilfh.dk)

I kan læse mere om, hvad det giver og hvad det betyder at være værtsfamilie i vores folder her på klubbens hjemmesiden her på Rotary.dk

Rotary Youth Exchange Program Logo