Rotary i bevægelse

I Rotary har mange klubber landet over tradition for at være med i motionsarrangementer, hvor der samles ind til gode formål. Gode eksempler her i 2022 er f.eks. Stafet for Livet, hvor sønderjyske klubber har været med til at samle over 100.000 kr. ind, og Rotaract Charity Run i København, hvor unge rotarianere samlede 17.900 ind fordel for uddannelse af unge i Malawi.

Desuden er der kommet et særligt nyt initiativ til, nemlig gå-ture på klub-basis, hvor der med deltagerbetaling, sponsorater eller begge dele i kombination samles penge ind til at fortsætte polio-udryddelsen.

I snesevis af klubber har sluttet sig til dette initiativ, som fortsætter hen over efteråret og vinteren.

Rotary i bevægelse - Roskilde
Thomas Sahl i DHL løbet