Rotary Danmarks hjælpefond

Rotary Danmarks hjælpefond støtter lokale og internationale klub-projekter

Støtte gives til lokale og internationale klub-projekter – distriktet giver pr. medlem  160 kr. i støtte til Hjælpefonden, men du opfordres også til at give et personligt (skattefrit) bidrag – se LINK

Eksempel på projekt:

3D printere til Fablab Nordvest - vi støtter innovation, iværksætteri og teknologi!
Rotary Danmarks Hjælpefond og Grundtvig Rotary Klub har hver især doneret 8.247,50 kroner til indkøb af 3D printer hos FabLab. I FabLab Nordvest foregår alt i frivillighedens tegn. Derudover er det almennyttig og non-profit, så sponsorater og donationer spiller en meget stor rolle for udviklingen af aktiviteterne.
FabLab Nordvest er et såkaldt makerspace, hvor iværksættere og andre i lokalområdet får adgang til avancerede maskiner, som de kan bruge til deres projekter - for eksempel prototyper af opfindelser.
Og hvilken bedre måde at fejre det på end at besøge FabLab med rundvisning og indvielse af de nye 3D printere - se fx det flotte Rotary logo, der blev lavet i dagens anledning