Vejle Nord Rotary Klub sørger for, at børnene kan lege igen: Har bygget i 14 dage og betalt for materialerne

Indsendt af Jan Caspersen den 20.7.2021
Vejle Nord Rotary Klub forærer børnehjemsbørn splinterny legeplads. Donationen består af et klatretårn, en bålhytte og to håndboldmål, der beløber sig til 65.000 kroner - og mange frivillige timer.

billed 1

Vejle Nord Rotary kunne fredag aflevere et klatretårn til børnehjemsbørnene. Det blev godt modtaget på Tårnvej, hvor børnene har boet det seneste år. Privatfoto

Kilde: Flemming Larsen flla (at) jfmedier.dk Ugeavisen Vejle:

Der er blevet gravet huller, støbt, hamret og savet. I de seneste 14 dage har 12 medlemmer fra Vejle Nord Rotary Klub på skift knoklet fra klokken 9 til klokken 13, og i fredags kunne medlemmerne smide arbejdshandskerne og invitere til rejsegilde med pølser, brød og sodavand.

Her stod et klatretårn nemlig næsten helt færdigt sammen med to håndboldmål, som klubben også har skænket til børnehjemmet på Tårnvej i Højen. Hertil flyttede børnehjemsbørnene fra Brummersvej i Vejle sidste år, og siden har børnene især manglet en legeplads i det fri.

• Jeg læste en artikel i avisen om børnehjemsbørnenes flytning til Højen. Her kunne jeg forstå, at børnenes højeste ønske var legeredskaber. Det gjorde et stort indtryk på mig. Og derfor tog jeg initiativ til, at vi i klubben trak i arbejdstøjet, fortæller Bent Holm fra Vejle Nord Rotary Klub.

billed 2

Udover klatretårnet skal Rotary-medlemmerne også i gang med at bygge en bålhytte. Privatfoto

Ifølge Bent Holm har det kostet 65.000 kroner og hårdt arbejde at nå i mål.

- Glæden i børnenes øjne og rejsegildet i dag (fredag, red.), har været alle anstrengelser værd. Klubbens håndværkere, der tæller frivillige på mellem 46 år og 92, har dagligt haft sved på panden.

- Ved gildet blev der udtrykt taknemmelighed fra de 15 børn og voksne, siger Bent Holm, der sammen med personalet og børnehjemsbørnene satte en pølse med brød til til livs sammen med 20 af klubbens medlemmer.

Ifølge Bent Holm er det planen, at man efter sommerferien går i gang med at opføre en bålhytte samme sted.