Præsidentskifte på restaurant Knapp

Indsendt af Jørn Gam den 21.6.2018
Traditionen tro holdt Rødekro Rotary præsidentskifte på restaurant Knapp.

Efter velkomsten, og en dejlig fisketallerken, tog Præsident Torben Knage-Rasmussen ordet for at opsummere det forløbne års aktiviteter i klubben. Når der bliver set tilbage på Rotary år, er det altid en dejlig opfriskning af alle de både spændende, interessante og morsomme møder klubben har lagt øre og krop til gennem året.

Den afgående Præsident Torben næstsidste officielle handling var, at give en Poul Harris Fellow til Thomas Thomsen. Torben takkede Thomas for, at han i alle årene havde været at meget aktivt medlem, alle årene betyder, at Thomas tilhører den eksklusive gruppe på fire medlemmer, der har været med fra klubbens start i 1976. Til lykke Thomas med PHF’en.

Efter denne fine gennemgang af året og uddeling af PHF bad Torben, Helmuth Jørgensen om at komme op og modtage kæden for Rotary året 2018-19. Efter kædeoverrækkelsen havde Helmuth mulighed for at fortælle lidt om, hvad det kommende år ville byde på, blandt andet aktion i bred forstand. Næste møde skal foregå på en Paintball bane tæt på hans eget hjem – så må vi jo se hvor mange der overlever det første møde, men det hele lød meget spændende. Vi glæder os til din tid som Præsident - Helmuth.

Præsident Helmuth Jørgensen med kæde

Præsident Helmuth i fuldt ornat

Som det sidste præsenterede den nye Præsident sin bestyrelse for året 2018-19

Bestyrelsen 2018-19

Frank Kildegaard, Peter Nissen, Præsidenten, Pastpræsidenten, Uwe Tagesen, Birgit Holm og Bent Giebel

Efter hovedretten var der et musikalsk indslag med Doris Sommerlund, som sang og spillede nogle fine sange og spillede noget af Brahms.  Et fint indslag på en dejlig og festlig aften.

Tak til Festudvalget for et godt arrangement, udvalget blev under festen personificeret ved Conrad Rasmussen.