Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 4.7.2018
For sidste gang i sin præsidentperiode bød OLE velkommen til mødet og han bød specielt velkommen til vore gæster, Anett Andersen, Birgit Svensson og Erik Fog-Morrissette.

Præsidentskifte

Medlemmernes 5. minutter:

ARNE orienterede om næste uges møde hos ham i Hillerød. Mødet vil starte med en ca. 45 min. rundvisning ved hans kone Charlotte i hans nabos have - Frederik IV's Barokhaven ved Frederiksborg Slot. Efterfølgende spisning hos Charlotte og ARNE. Husk snarest muligt at tilrette din status fra ubesvaret til enten tilmeldt eller afbud.

OLE gennemgik herefter begivenheder for hans år som præsident. Vi har fået 2 nye medlemmer og desværre også taget afsked med 2. Heldigvis er der 2 tidligere medlemmer som vi vende tilbage, nemlig Adé og Henrik Brade Johansen. Birgitte Wæde har valgt alligevel at blive i klubben. Herefter nævnte Ole et udvalkg af de gode møder 2017-2018 havde haft, og han sluttede med at takke sin bestyrelse og udvalgsformænd.

Herefter overgav han præsidentkæden til LONE og hun fik samtidig overrakt den plade + sygarn, som hun nu skal påsy kæden.

LONE takkede OLE for hans arbejde som præsident og han fik en æske med chokoladevinflasker, 1 fl. vin og ikke mindst en alkoholdtester.

I sin tiltrædelsestale nævnte LONE verdenspræsidentens ønske om flere medlemmer i Rotary og gerne flere kvinder, fællesmøde med guvornøren Susanne med Gentofte RK.

De enkelte udvalgsformænd havde herefter max. 3 minutter til at fortælle om deres forventing til året der kommer:

Erhvervsudvalget - KRISTINE arbejder på en tur til Bruxelles i efteråret, mere følger snarest.

Ungdomsudvalget - LENE fortalte om samarbejdet med Virum-Sorgenfri RK. Hvis I kender et ungt menneske som gerne vil ud i verdenen så giv endelig LENE besked snarest.

Projektudvalget - KIRSTEN H. orienterede om de nye tiltag i Julemandsløbet, husk at sælge annoncer.

PR-Udvalget - SUSIE fortalte at det var lykkes hende at få redaktøren af Det Grønne Område til at komme i efteråret og holde et indlæg om avisen. Vi skal have også have Persondataloven på plads i klubben.

Medlemsudvalget - OLE BO vi skal skaffe flere medlemmer til klubben så vi skal bruge navne m.m. på emner.

Festudvalget - LISBETH S. alt fortsætter som det plejer, dog arbejdes der på en fødselsdagsfest for alle født i 1948.

Administrationsudvalget - CLAUS fortalte om hvem der i udvalget tager sig af hvad.

Herefter spiste vi en bøf, som hver især kunne stege efter behag, med bagt kartoffel, grøn salat buffet og flytes, kaffe og dessert.

Kl. ca. 20,00 sluttede et godt møde ved Lyngby Sø.