Plant et træ

Fokus på Miljø – Plant et Træ

Verdenspræsidenten Ian Riseley ønsker, at enhver Rotarianer skal plante et træ.

»Plant et træ«- initiativet, skal medvirke til bedre miljø i verden.

I den forbindelse har Brønshøj Rotary klub truffet bestemmelse om at plante 32 træer – svarende til klubbens medlemstal.

Klubben har valgt boligområdet Tingbjerg. Her vil der være mulighed for at plante i flere enklaver.

Træerne vil efterfølgende blive passet af boligafdelingernes 5 gartnere, og vi vil også forsøge, at få beboerforeningernes hjælp, da det er tænkt som et løft til hele området.

Klubben har fået godkendt projektet som et District Grant af Foundation Udvalget i D-1470,

med en bevilling på 20.000 kr. til projektet. Klubben kommer med et tilsvarende beløb, således at det endelige budget bliver på 40.000 kr.

Der er endnu ikke lavet et detaljeret budget med fordeling til plantning og planteudgifter,

Det er vigtigt for klubben at vi får plantet 32 træer og fordelingen kommer, når vi ved hvilke sorter, der skal plantes.

Vi mangler de endelige bekræftelser, men FSBs og SABs bestyrelser har takket ja til vores tilbud.

Tingbjerg er et boligområde beliggende i Tingbjerg Sogn i København. Det ligger i en grøn lomme, omgivet af Vestvolden og Utterslev Mose i den nordvestlige udkant af Københavns Kommune, postnummeret er 2700 Brønshøj.  Nærmeste butiksstrøg er Frederikssundsvej og nærmeste S-togsstation er Husum Station. Tingbjerg Kirke ligger i sognet.

Tingbjerg består af treetagers boligblokke bygget i gule mursten med karakteristiske hvide skodder, samt et enkelt højhus i 12 etager.

Både Tingbjerg og Utterslevhuse består af almene boliger, administreret af FSB bolig og KAB/SAB. Der er i alt otte selvstændige boligafdelinger med tre afdelingsbestyrelser.

Ifølge Københavns Kommunes årlige KÅS-tal var der pr. 1. januar 2009: 2090 husstande i Tingbjerg med i alt 5257 beboere. 1700 af beboerne er under 18 år.

Helge Andersen

Præsident