PETS - instruktionsmødet på Ankerhus (UCSJ) i Sorø

Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 5.3.2017
Klik på teksten for at se billederne fra mødet

104 rotarianere var mødt til det obligatoriske PETS-instruktionsmøde der i år blev afholdt på UCSJ i Sorø.

PETS- mødet er en introduktion til de kommende præsidenter, sekretærer og kasserer til deres år som klubledere i de enkelte Rotary klubber. Mødet blev startet i plenum hvor DGE  Axel Brandt Lumholt orienterede om Distriktets vision og strategi for sit Rotaryår 2017-2018.
DGN Gudde Sødergren og DGND blev præsenteret  - Distriktskasserer Hanne Knörr fremlagde buggettet - som blev godkendt. Henning Damtoft Pedersen fortalte om RI´s spændende historie og organasation.
Som noget nyt havde man arrangeret 6 dialoggrupper hvor de kommende klubledere sammen med distriktets AGer i en dialog med distriktets formænd for PR, Foundation, Hjælpefond, RLI/Polio, Membership og Ungdomstjenesten førte samtaler omkring de enkelt distriktsområder.
På trods af den stramme tidsplan - ser det ud til, at denne form for dialog har en fremtid ved kommende PETS-møder.

Mens Præsident elect og Kaserer deltog i dialogmøderne blev sekretær elect af Landssekretær Asbjørn Isaksen indført i brugen af Rotarys Portal.

Efter en rigtig god frokost mødtes deltagerne igen i Plenum hvor dagens festlige indslag blev foredraget af Niels Villemoes " Bøvl og Ledelse" et foredrag som bragte latteren frem - hvilket var rigtig godt for fordøjelsen af den gode frokost.
Dialogmøderne og Landssekretærens orientering blev genoptaget.
Afslutningsvis orienterede Peter Müller om RI Convention i Atlanta og DGE Axel Brandt Lumholt om Distriktskonferencen i 2017.

DICO
Jørgen Maaløv