På besøg hos vore klubber på Færøerne - Klaksvikar og Torshavner

Et fantastisk og spændende besøg hos Rotary klubberne i Klaksvig og Torshavn

Færingerne er et meget varmt folkefærd, hvor det kan mærkes at naturen har krævet alle menneskehedens muligheder for sammenhold. Der er forskellige sammenhold som de værdisætter med kloge ord. Man er ikke i tvivl om, hvornår det er det ene eller andet sammenhold, der er brug for.

Vi har oplevet en gæstfrihed udover det sædvanlige i Klaksvig og Torshavn. Her har man den tid man skal bruge, for at løse de udfordringer der ofte opstår, hvor vi som mennesker ofte kan opleve at tiden er begrænset. De færøske traditioner fik vi både lov til at opleve og smage på. Vi blev inviteret ind i privaten og var hurtigt en del af fællesskabet. Vi har været på klubbesøg, virksomhedsbesøg, kunstbesøg, skolebesøg og også hos den gamle værdsatte præst, m.m.

Klaksvig Rotary Klub er en forholdsvis lille klub, der gør en stor forskel. De har gode værdier og er ikke i tvivl om dem. Torshavner klubben er mere en ”storby” klub med et mere forretnings-, og erhvervsorienteret fokus. Fælles for begge er den store varme og imødekommenhed. Fantastisk at være med og opleve, at man som rotarianer og menneske bliver taget godt og kærligt imod.

Naturen og omgivelserne er et kapitel helt for sig selv. Som dansker oplever man de store og rå vidder, roen, ihærdigheden og den kæmpe indsats, der skal gøres for at få hverdagen til at blomstre – i erhvervslivet og i familien. En energi, der gennem mange generationer er opbygget til et stærkt samfund.

Færøerne har meget at give til alle klubber i distriktet.