Nyt fra PR

Nyt fra PR udvalget

Kære kommende præsidenter og PR-ansvarlige

Den 23. februar 1905 stiftede Paul Harris Rotary. Siden er Rotary blevet en verdensomspændende organisation. I den forbindelse har jeres klub mulighed for at få synlighed i lokalsamfundet. Åbne dørene til klubben og lukke potentielle medlemmer ind – inviter til åbne Rotary møde. Det er vigtigt at få fortalt offentligheden, at klubben er åben for alle og vi ikke er en lukket loge.

• Nedsæt et udvalg i klubben, som kan varetage de åbne klubmøder
  • Find en foredragsholder, som kan trække gæster
  • Udarbejd en invitation, som medlemmerne udlever til alle venner og bekendte – send den ud pr. mail
  • Udarbejd en pressemeddelelse – forslag hertil findes i værktøjskassen på Distriktets hjemmeside under dokumenter.
  • Tag pressemeddelelsen og gå op til den lokale presse og præsenter dig og Rotary
  • Sæt invitationen på Distriktets og klubbens Facebookside
  • Print en folder om Rotary til at uddele til de gæster, som deltager. Jeg vedhæfter et oplæg på en sådan.
  • Sidst men ikke mindst er det vigtigt, at man tager godt imod gæsterne, således de føler sig velkomne.
  • Husk, at fortælle de gode historier som du oplever i Klubben til venner, kollegaer og familie.

Vi håber, at dette kan hjælpe med til at klubben bliver lidt mere åben. Der skal ikke så meget til for at åbne dørene for potentielle nye medlemme og dem har vi brug for i Rotary.

Jeg vedhæfter og et årshjul som du kan bruge til inspiration for det kommende år.

Såfremt I har behov for hjælp med ovenstående, er I altid velkomne til, at kontakte Annette Hansen annettehansen121 (at) gmail.com eller Reinhard Sværke-Jessen sverke (at) yubii.dk.

Vi ønsker jer held og lykke.

1. 1. juni 2018

PR Udvalget