Nyt fra PR

PR-top

Hvordan Markedsfører vi Rotary i fællesskab?

Mange tror at det er svært at markedsføre Rotary, men det er faktisk ganske simpelt.

Markedsføring er er meget andet end at få pressemeddelelser og indrykke annoncer i avisen.

Det hele starter hos det enkelte medlem. Vi er reklame for Rotary når vi f.eks. fortæller: Jeg har været til Rotary møde i aftes og vi havde et fantastisk foredrag. Måske har vi været sammen med vores Rotary kammerater, hvor vi fik diskuteret mange spændende ting. Fortælle at du/ vi har været med til at udrydde Polio i hele verden. Måske har du fået nogle gode kontakter i erhvervslivet. Der er en fra klubben som tilbød mig at hjælpe med at udsende invitationer i forbindelse med et arrangement i min virksomhed. Det hele drejer sig om synlighed – fortælle hvem er vi og hvorfor vi er Rotarianer og gerne gøre det med et smil.

Hvis du skal have kontakt med et potentielt nyt medlem skal du tænke på hvilken en af de ”ben” som Rotary har vil være interessant for vedkommende:

1. Erhvervsnetværk
  2. Det humanitære – gerne det lokale
  3. Personlig udvikling
  4. Det sociale
  5. Udvekslingsstudenter

Vi er alle forskellige og hvad der tiltaler mig tiltaler måske ikke min nabo. Så fortæl det budskab som du tror vil interessere modtageren.

Husk at vi har udarbejdet en folder, som klubberne eller du kan bruge til potentielle medlemmer. Den ligger under Distriktets dokumenter. Hvis du ikke kan finde den er du velkommen til at mail til mig – så sender jeg den til dig.

I love PR

Annette Hansen